Problemi s govorom i emocionalnim razvojem: Negativni uticaji ekrana na razvoj djece

Ekrani štetni za djecu
U pokušaju da smanje negativne posljedice prekomjerne upotrebe ekrana među djecom, 21 škola u londonskom okrugu Southwark izdala je zajedničke smjernice roditeljima s preporukama o korištenju digitalnih uređaja, i to od rođenja pa sve do šesnaeste godine.
U pismu koje je poslano porodicama više od 11.000 učenika, škole pozivaju roditelje da djeci u ranoj dobi potpuno onemoguće korištenje ekrana, osim za video-pozive s članovima porodice.
Za djecu u osnovnoj školi preporučuje se maksimalno 30 minuta dnevnog korištenja uređaja u rekreativne svrhe, dok bi kod tinejdžera u srednjoj školi ta granica trebala iznositi do sat vremena dnevno.
Škole ističu da djeca ne bi trebala imati pristup mobitelima ili tabletima u svojim spavaćim sobama. Također savjetuju roditeljima da sami budu primjer, odnosno da ograniče vlastitu upotrebu uređaja u kućanstvu, piše Index.hr
Prema zajedničkoj izjavi direktora škola, ova preporuka temelji se na sve većem broju dokaza o negativnom utIcaju ekrana na razvoj djece. Navode da su zabilježili porast problema s govorom, pažnjom, spavanjem i emocionalnim razvojem kod učenika. Smatraju da upotreba tehnologije u obrazovanju može biti korisna, ali isključivo kada se koristi za jasno definirane obrazovne ciljeve.
Ovaj potez izazvao je niz reakcija u javnosti. Mnogi roditelji i učitelji podržali su inicijativu, ističući kako su posljednjih godina primijetili da su djeca sve češće dekoncentrirana i emocionalno povučena. S druge strane, dio stručnjaka upozorava da se ne može svim porodicama nametnuti isti obrazac. Naglašavaju važnost razvijanja digitalnih vještina, osobito kod djece iz siromašnijih sredina, te pozivaju na uravnotežen pristup koji neće izazvati dodatne pritiske na roditelje.