Zvijezda maslinarstva mediteranske regije: Tradicija stara 2.000 godina

Vlada Sjedinjenih Američkih Država, putem projekta Razvoj održivog turizma Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), nastavlja predano raditi na zaštiti i promociji jedinstvenih kulinarskih proizvoda Bosne i Hercegovine. U saradnji s Agencijom za sigurnost hrane BiH, USAID radi na povećanju broja proizvoda zaštićenih oznakom geografskog porijekla.
Potencijal
Na nedavno održanoj ceremoniji u Mostaru, Agencija je taj status dodijelila hercegovačkom maslinovom ulju. Ova inicijativa poboljšava turistički potencijal BiH, privlačeći turiste u potrazi za autentičnim kulinarskim doživljajem i bogatim kulturnim naslijeđem.
- Ovo priznanje je nova potvrda bogatstva Hercegovine i njenog ogromnog potencijala za razvoj turizma na temelju autentičnih proizvoda i iskustava. Maslinovo ulje, kao važan element mediteranske kulture i tradicije, nije samo visokokvalitetan prehrambeni proizvod već i prilika za dalji rast gastronomskog turizma, sve privlačnijeg turistima koji traže jedinstvena iskustva. Radujemo se nastavku saradnje na projektima koji jačaju lokalne zajednice i čuvaju kulturno naslijeđe, kazao je Feđa Begović, direktor USAID-ovog projekta Turizam.- Proizvodi zaštićeni oznakom porijekla duboko su povezani s mjestom proizvodnje, jer se u potpunosti proizvode u određenom geografskom području primjenom lokalnih vještina i sirovina. Kvalitet tih proizvoda direktno je povezan s prirodnim faktorima i ljudima toga kraja, istakao je Džemil Hajrić, direktor Agencije za sigurnost hrane BiH.
Hercegovačko maslinovo ulje, s tradicijom starom dvije hiljade godina, prepoznatljivo je po svojim pikantnim notama, gorčini i voćnim aromama. Njegov kvalitet potvrđuju brojne nagrade na sajmovima i ocjenjivanjima kvaliteta ulja, a međunarodni mediji, uključujući Olive Oil Times Magazine, svrstavaju ga među zvijezde maslinarstva mediteranske regije u usponu.
Prema riječima direktora Federalnog agro-mediteranskog zavoda, prof. Marka Ivankovića, u regiji trenutno postoji deset velikih maslinika i oko 800 porodičnih gazdinstava koji upravljaju s 521 hektarom nasada maslina, proizvodeći godišnje 380.000 litara ulja. Ivanković ističe da je strateški cilj industrije dostići površinu od 1.000 hektara u srednjoročnom razdoblju.
Inicijative
Josip Matić, predsjednik Hercegovačke udruge uljara i maslinara (HUUM), podsjetio je na predan rad ovog udruženja.
USAID-ov projekt Turizam nastavlja predano raditi na održivom razvoju industrije turizma u BiH, slaveći i štiteći bogatu kulturu, kuhinju i tradicije. U augustu 2024. godine, Projekt je podržao aktivnosti na zaštiti sarajevskog ćevapa ZOP statusom i nastavlja odličnu saradnju s Agencijom za zaštitu hrane BiH kako bi povećali broj zaštićenih proizvoda širom zemlje.