Turbulencije u avionima sve gore: 25 hospitaliziranih u haosu na letu za Amsterdam

Let za New York/ Ilustracija/Canva/

Let za New York/ Ilustracija/Canva/

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Let kompanije Delta Air Lines iz Salt Lake Cityja za Amsterdam morao je prinudno sletjeti na aerodrom Minneapolis-Saint Paul nakon što su snažne turbulencije pogodile avion tokom leta. Povrijeđeno je 25 osoba, koje su prevezene u bolnice, a među putnicima se našlo ukupno 275 osoba i 13 članova posade.

Prema svjedočenjima putnika, turbulencije su se javljale u nekoliko navrata i bile su toliko snažne da su ljudi, kolica s hranom i predmeti doslovno letjeli po kabini. Incident se dogodio svega dva sata nakon polijetanja, a avion je prvobitno trebao sletjeti u Amsterdam.

Ovakvi incidenti postaju sve učestaliji, a stručnjaci upozoravaju da turbulencije više nisu rijetka pojava. Naime, sve je više dokaza da klimatske promjene direktno utiču na porast tzv. "čiste" turbulencije, one koja nastaje iznad oblaka i koju piloti i radari ne mogu na vrijeme detektirati.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Geophysical Research Letters, ozbiljne turbulencije su se iznad sjevernog Atlantika u posljednjih 40 godina povećale za čak 55 posto. Umjerene turbulencije porasle su za 37 posto, a lagane za 17 posto. Isti trend zabilježen je i iznad Evrope, Bliskog istoka i drugih dijelova svijeta.

Stručnjaci ističu da je uzrok tome sve nestabilnija atmosferska struja – jet stream – koja se ubrzava usljed globalnog zagrijavanja. Što je veća temperaturna razlika između troposfere i stratosfere, to su i vjetrovi na velikim visinama snažniji, što povećava rizik od turbulencija.

Prema podacima američke Savezne uprave za avijaciju (FAA), od 2009. godine zabilježeno je više od 200 ozbiljnih povreda izazvanih turbulencijama, a procjene govore da se širom svijeta godišnje dogodi oko 5.000 incidenata ovog tipa.

Aviokompanije se sve više oslanjaju na nove tehnologije i prediktivne modele kako bi izbjegle najopasnije zone, ali stručnjaci upozoravaju da bi s porastom globalne temperature broj i jačina turbulencija mogli rasti i do 150 posto u narednim decenijama.

Putnicima se savjetuje da tokom cijelog leta drže sigurnosni pojas vezanim, bez obzira na to da li je znak za to uključen – jer u novoj atmosferi, kako stručnjaci kažu, "mirno nebo više nije garancija mirnog leta".