Šta je uzrokovalo pad? - Ovo su prvi detalji nesreće u Brazilu: Avion padao brzinom od 440 km/h
Avion brazilske kompanije VOEPASS, koji je prevozio 61 osobu, srušio se jučer na stambenu zgradu u Vinhedu i niko od putnika nije preživio.
U avionu je putovalo 57 putnika i četiri člana posad na letu iz Cascavela za Guarulhos.
Kako javlja brazliski g1 i Glogonews, poletio je u 11.46 i let je nesmetano trajao do 12.20 sati. Nakon 24 minute dizao se dok nije dosegao 5.000 metara visine u 12.23, i nastavio na toj visini do 13.21, kada je počeo gubiti visinu. U tom trenutku avion je napravio nagli zaokret. U 13.22 nadmorska visina bila je 1.250 metara, pad od približno 4,000 metara. Brzina ovog pada bila je 440 km/h.
Avion je udario u dvorište kuće u višestambenom naselju, a stanari su nepovrijeđeni. Niko na tlu nije povrijeđen. Stanovnik pogođene kuće kaže da je porodica bila u šoku. "Vidio sam letjelicu kako eksplodira u garaži."
Uzrok
Još nije poznato što je uzrokovalo nesreću, ali spiralni pad ukazuje na pojavu zastoja - što se događa kada avion izgubi oslonac koji mu omogućuje let, smatraju stručnjacima. Zastoj je situacija u kojoj krilo potpuno gubi koristan uzgon, što uzrokuje nagli pad aviona. Ovisno o visini i stanju, moguće je povratiti visinu u letu.
Zastoj se može dogoditi, recimo, zbog stvaranja leda na krilima - a na ruti ovog aviona došlo je do njegovog formiranja, isakli su piloti s kojima su razgovarali g1 i Globonews.
Stručnjaci vjeruju da bi stvaranje leda na krilima moglo biti jedna od hipoteza. Unatoč tome, svi su jednoglasni u tvrdnji da ne postoji jedan faktor koji uzrokuje nesreću i da je preuranjeno donositi zaključke na temelju objavljenih videa ili informacija.
U intervjuu u petak navečer, iz aviokompanije VOEPASS su izjavili da su svi operativni avionski sistemi radili u vrijeme polijetanja u Cascavelu.
Prema Nacionalnoj agenciji za civilno zrakoplovstvo (ANAC), model koji se srušio u Vinhedu, ATR-72-500 iz VOEPASS-a, turboelisni je sa 74 sjedala. Avion proizvodi francuska kompanija ATR, koja je jedan od najvećih proizvođača aviona u svijetu. Njena je dokumentacija bila ažurirana i svi članovi posade imali su važeće dozvole.
Prema proizvođaču, ATR-72-500 može letjeti maksimalnom brzinom od 511 km/h. Model je dugačak 27 metara uz domet leta od 1.324 kilometra. Maksimalna težina koju avion može nositi u službi je 7.000 kilograma. Avion je bio star 14 godina, a riječ je o modelu poznatom u svijetu zrakoplovstva po svojoj sposobnosti da leti na kratkim pistama i teško dostupnim zračnim lukama u Brazilu i drugim dijelovima svijeta, posebno u Aziji, gdje je bilo i drugih nesreća.
Kakvo je vrijeme bilo u vrijeme pada?
Meteorolozi su istakli "područja nestabilnosti" i stvaranje leda od 35 posto u blizini mjesta gdje se avion srušio.
Prema Climatempu, tačno u trenutku kada se avion približavao bio je "jak stražnji vjetar" - koji povećava brzinu aviona u odnosu na tlo.
Istraga
Brazilske zračne snage (FAB) izvijestile su da službenici Centra za istraživanje i prevenciju avionskih nesreća (Cenipa) posjeduju dvije crne kutije u avionu. Vojno osoblje iz Seripa 4, Cenipinog regionalnog tijela u São Paulu, stiglo je u Vinhedo kasno poslijepodne i, osim pronalaženja crnih kutija, započelo istragu o nesreći.
Prema FAB-u, model ATR-72 ima dvije crne kutije: jednu koja je bila odgovorna za snimanje zvuka iz pilotske kabine i drugu koja je snimala podatke iz aviona. Obje će biti prebačene u Brasíliju.