Pomama za Dubai čokoladom uzrokovala nestašicu pistacija

Ilustracija/ Pexels
Zahvaljujući viralnim objavama na TikToku, jedan slatkiš je uspio izazvati poremećaj na svjetskom tržištu orašastih plodova. Riječ je o tzv. Dubai čokoladi, čiji su glavni sastojci mliječna čokolada, pistacije i kadaif, a koja je preko noći postala globalni hit.
Sve je počelo krajem 2023. godine kada je na TikToku objavljen prvi video u kojem korisnik s oduševljenjem govori o ovoj slastici. Klip je prikupio više od 120 miliona pregleda, a ubrzo su uslijedili i brojni drugi slični snimci. Rezultat? Globalna potražnja za ovom luksuznom čokoladom eksplodirala je, ostavljajući proizvođače bez dovoljno osnovnih sastojaka.
Pistacije, koje se najviše uzgajaju u Sjedinjenim Američkim Državama i Iranu, našle su se u središtu ove slatke krize. Cijena ovog orašastog ploda porasla je s 7,65 na 10,30 dolara po funti u samo godinu dana, potvrdio je Giles Hacking iz britanske firme CG Hacking za Financial Times. Već prethodno je ponuda bila ograničena zbog slabijeg uroda u SAD-u, gdje su se dostupne pistacije prodavale prvenstveno u ljusci, a ne kao oguljene jezgre potrebne za proizvodnju čokolade.
Iranski izvoz pistacija u Ujedinjene Arapske Emirate također je zabilježio rast od 40 posto između oktobra i marta, što dodatno govori o rastućoj potražnji.
Originalni proizvođač Dubai čokolade je emiratska kompanija Fix, no ubrzo su se u proizvodnju uključili i poznati svjetski brendovi poput Läderacha i Lindta. Ipak, ni oni trenutno ne uspijevaju odgovoriti na potražnju. Neki trgovci već uvode ograničenja na količinu ove čokolade koju pojedinačni kupci mogu nabaviti.
“Potražnja za Dubai čokoladom zatekla je čitavu industriju – kao da je izronila niotkuda,” rekao je Charles Jandreau, direktor luksuzne čokoladne grupacije Prestat, komentarišući čokoladnu groznicu koju su zapalili influenseri s TikToka.