Mnogo šta će se promijeniti kada EU uvede digitalne vozačke dozvole

Ilustracija/ Pexels/

Ilustracija/ Pexels

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Digitalne vozačke dozvole, koje su već u upotrebi u pojedinim dijelovima Australije, SAD-a i evropskim zemljama poput Estonije, uskoro će postati standard širom Evropske unije. U februaru 2025. godine u Nizozemskoj je održano testiranje interoperabilnosti između država članica, uz učešće više od 100 predstavnika iz cijele Evrope.

Nova digitalna rješenja donose niz promjena u saobraćajnim propisima koje će sve zemlje članice, uključujući i Bugarsku, morati implementirati u naredne četiri do pet godina. Među najvažnijim novinama je obavezna međusobna validacija oduzimanja dozvola – vozač koji ostane bez dozvole u jednoj zemlji neće moći dobiti novu u drugoj.

Takođe, prekršaji poput vožnje u alkoholiziranom stanju, prekoračenja brzine za više od 50 km/h ili izazivanja nesreća sa smrtnim ishodom, automatski će rezultirati oduzimanjem dozvole u svim članicama EU.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Fizička verzija dozvole i dalje će biti dostupna za one koji ne žele koristiti digitalnu varijantu, ali će nova pravila produžiti važenje dozvole sa 10 na 15 godina, što već važi u Bugarskoj.

Veliku pažnju izazvala je odluka o smanjenju starosne granice za vožnju kamiona (kategorija C) sa 21 na 18 godina. U cilju rješavanja hroničnog manjka profesionalnih vozača, mladi od 17 godina moći će upravljati kamionima u pratnji iskusnog vozača. Starosna granica za vozače autobusa također se smanjuje – sa 24 na 21 godinu.

Kako navodi Auto Media, a prenosi Blic, ove izmjene predstavljaju veliki korak ka modernizaciji saobraćaja i efikasnijoj kontroli sigurnosti na putevima Evropske unije.