Kineski cilj potrošnje od trilion dolara donosi pozitivne posljedice za svijet

Rast Kine/Kmg
Foto: KMG
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kinesko Ministarstvo industrije i informacionih tehnologija nedavno je objavilo najnoviji akcioni plan Kine za promociju potrošnje, koji ima cilj povećanje otpornosti drugog najvećeg potrošačkog tržišta na svijetu.

Međunarodna javnost smatra da će, u kontekstu slabog globalnog ekonomskog rasta, ovaj prvi plan o politici podsticanja potrošnje koji je objavljen nakon Četvrtog plenuma sjednica CK KPK 20. saziva Komunističke partije Kine, pružiti nove razvojne mogućnosti za sve strane.

Trenutno je kineska ekonomija već ušla u fazu visokokvalitetnog razvoja. Četvrta plenarna sjednica CK KPK 20. saziva predložila je da se održava strateška osnova proširenja domaće potražnje, da nova potražnja vodi novu ponudu, a nova ponuda stvara novu potražnju.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Međutim, trenutno u nekim oblastima i dalje postoje nepodudaranja i zagušenja između ponude i potražnje. Zašto se u planu naglašava „pojačavanje prilagodljivosti između ponude i potražnje za potrošačkim proizvodima“? Cilj je da se ponuda prilagođava novim trendovima u potrošnji, kako bi se postiglo da „ponuda može odgovoriti onome što građani zahtijevaju“. Istovremeno, ovo će podstaći preduzeća da proizvode robu koja odgovara potrebama tržišta, kvalitetne proizvode po povoljnim cijenama, što će zauzvrat u najvećoj mjeri podstaći potrošački potencijal i obezbijediti nesmetani ekonomski ciklus.

Polazeći od toga, „Plan“ postavlja dva glavna razvojna cilja u fazama: do 2027. godine formirati tri potrošačke oblasti vrijedne trilion dolara i deset potrošačkih „toplih tačaka“ vrijednih milijardu dolara. Do 2030. godine u osnovi oblikovati visokokvalitetni razvojni obrazac u kojem ponuda i potražnja djeluju u pozitivnoj interakciji i međusobno se podstiču, uz postepeno povećanje doprinosa potrošnje ekonomskom rastu.

Ono što je najimpresivnije u „Planu“ jeste što se, fokusirajući se na diferencijalne potrebe različitih starosnih grupa, predlažu mjere za podsticanje potrošnje i poboljšanje prilagodljivosti ponude i potražnje, što pokazuje orijentaciju kineske vlade ka naučnom donošenju odluka i preciznoj implementaciji politika.

Kao drugo najveće potrošačko tržište na svijetu, Kina je postavila nove ciljeve potrošnje, što je nesumnjivo pozitivno za svijet. Trenutno je ukupan broj potrošačkih proizvoda u Kini dostigao 230 miliona vrsta, a proizvodnja više od 100 kategorija poput kućnih aparata, namještaja, sportske i kancelarijske opreme, odjeće i kućnog tekstila je najveća na svijetu. Nema sumnje da će „Plan“ proširiti prostor supervelikog kineskog tržišta i stvoriti više uzajamno-korisnih mogućnosti u svijetu.

Kroz kontinuirano širenje otvorenosti Kine i optimizaciju potrošačkog tržišta, sve više kvalitetne strane robe i usluga ulazit će na kinesko tržište, dok će se nove potrošačke pokretačke snage razvijene u Kini sve više širiti globalno, što će ubrzati oporavak globalnog potrošačkog tržišta.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Vrijedno je napomenuti da je inovacija ključni pokretač potrošnje. Plan predlaže da se ubrza inovativna primjena novih tehnologija i novih modela, uključujući ubrzanje ulaska u nova polja i nove sektore, kao i jačanje integracije i osnaživanja vještačke inteligencije, što pruža važne inovacione prilike globalno, posebno za strane kompanije.