Apsurd stoljeća: Mađarska potrošila 2,5 miliona na kružni tok usred polja koji vodi nigdje

Između mađarskog grada Zalaegerszega i mjesta Zalaszentiván podignut je kružni tok koji ne vodi nigdje – jer svi putevi koji iz njega izlaze završavaju na polju/
Foto: atlatszo.hu
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Između mađarskog grada Zalaegerszega i mjesta Zalaszentiván podignut je kružni tok koji ne vodi nigdje – jer svi putevi koji iz njega izlaze završavaju na polju. Projekat vrijedan 500 miliona forinti, odnosno oko 2,5 miliona konvertibilnih maraka, finansiran je iz fondova Evropske unije, a već je izazvao brojna pitanja i podsmijeh javnosti.

Prema pisanju istraživačkog portala atlatszo.hu, kružni tok je trebao biti dio putne mreže koja bi vodila do velikog logističkog centra i kontejnerskog terminala njemačke kompanije Metrans. No, centar za sada postoji samo na papiru, dok na terenu – osim kružnog toka – nema ničega.

Ispred kružnog toka postavljena je tabla s oznakom EU investicije, a cijeli projekat zamišljen je kao važna karika koja bi povezala jadranske luke Trst, Koper i Rijeku sa srednjom Evropom, uključujući Češku. Projekat je najavljen još 2021. godine, uz podršku mađarskog ministra vanjskih poslova Pétera Szijjártóa, koji je lično prisustvovao polaganju kamena temeljca.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Gradske vlasti Zalaegerszega su se obavezale da će izgraditi pristupni put i neophodnu infrastrukturu do budućeg centra, što su i uradile, ali ostatak projekta nikada nije pokrenut. Prema informacijama istraživačkog portala, kompanija Metrans čeka izgradnju željezničke pruge koju je trebala obezbijediti mađarska vlada.

Gradonačelnik Zoltán Balaicz izjavio je da je optimista i vjeruje da će se radovi pokrenuti čim bude završena željeznička veza:

„To je važna investicija ne samo za naš grad, već i za cijelu Mađarsku.“

Mađarska je još 2022. godine zatražila evropska sredstva za izgradnju željezničke pruge, a Evropska komisija je projekat odobrila godinu dana kasnije. Ipak, radovi još nisu počeli. Tender je objavljen u jesen 2024. godine, ali rezultati još uvijek nisu poznati, a mađarsko Ministarstvo građevinarstva saopćilo je da je proces evaluacije „i dalje u toku“.

Kompanija Metrans u svom saopćenju naglašava da bez željezničkog priključka terminal ne može funkcionisati:

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

„Bez željezničkog priključka, rad terminala je nemoguć.“

Ovo nije prvi put da Mađarska privlači pažnju zbog načina na koji koristi sredstva iz evropskih fondova. U martu 2023. godine u javnost je dospjela vijest o šetnici među krošnjama drveća – iako je šuma oko nje prethodno posječena. Samo mjesec kasnije, zemlja je ponovo bila predmet šale zbog izgradnje vidikovca visokog svega metar i po, postavljenog nasred praznog polja.

Kružni tok koji ne vodi nigdje sada je postao novi simbol birokratskog apsurda i neiskorištenih evropskih investicija u Mađarskoj.