Apsolutni rekorder: Italija gradi najduži most na svijetu vrijedan 13,5 milijardi dolara

Screenshot/ X/
Italijanska vlada danas je dala konačno zeleno svjetlo za izgradnju mosta koji će povezati Siciliju s kopnom, čime je okončana višedecenijska debata oko jednog od najambicioznijih infrastrukturnih projekata u Evropi. Most, koji će prelaziti Mesinski tjesnac i imati jedinstveni raspon dužine 3,7 kilometara, bit će najduži te vrste na svijetu.
Iako ideja o mostu postoji još od kasnih šezdesetih godina prošlog vijeka, tek je sadašnja desničarska vlada premijerke Giorgie Meloni odlučno pokrenula realizaciju, izdvojivši 13,5 milijardi eura za izgradnju mosta i prateće infrastrukture tokom narednih deset godina.
Prema informacijama kompanije Messina Strait Company, koja upravlja projektom, most bi trebao biti završen do 2032. godine. Građevinski radovi, uključujući arheološka i geološka istraživanja te eksproprijaciju zemljišta, uskoro bi trebali započeti.
Nakon međunarodnog tendera, izvođenje radova povjereno je konzorciju Eurolink koji predvodi najveća italijanska građevinska kompanija Webuild, uz partnere poput španske Sacyr i japanske IHI grupacije. Procjene govore da bi projekt mogao otvoriti više od 100.000 radnih mjesta.
Međutim, projekt se suočava s brojnim kritikama i protivljenjima. Ekološke organizacije upozoravaju na štetan utjecaj na okoliš i već su podnijele žalbu Evropskoj uniji. Neki stručnjaci izražavaju zabrinutost zbog gradnje u seizmički aktivnom području, dok drugi upozoravaju na moguće prekoračenje budžeta i rizik od infiltracije mafije u građevinske poslove.
Građanske inicijative koje se protive izgradnji smatraju most nepotrebnim, navodeći da trenutni trajektni prelaz zadovoljava potrebe stanovništva, dok bi sredstva mogla biti iskorištena za druge oblike lokalnog razvoja.
Uprkos tome, mnogi zagovornici vjeruju da bi most mogao imati transformacijski učinak za ekonomski zapostavljeni jug Italije, pružajući brzu cestovnu i željezničku vezu s ostatkom zemlje.
Ako se projekt odvija prema planu, Italija bi do kraja decenije mogla postati dom najdužeg mosta s jednim rasponom na svijetu – simbola napretka, ali i polemike.