Potpisan višemilionski ugovor, senzorska oprema riješit će saobraćajnu gužvu u Sarajevu? - Evo i kako

adaptivno upravljanje/
Vrijednost projekta je 9.533.766,55 eura
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ministar saobraćaja KS-a Adnan Šteta potpisao je ugovor za radove na Projektu adaptivno upravljanje saobraćajem sa izabranim izvođačem, konzorcijem dvije kompanije BS Telecom d. o. o Sarajevo, članicom Asseco South Eastern Europe S.A. Poljska, i BH Telecom d. o. o Sarajevo.

Projekt adaptivnog upravljanja saobraćajem od izuzetne je važnosti za Kanton Sarajevo. Realizacijom ovog projekta znatno će se smanjiti gužve i povećati sigurnost u saobraćaju.

Intenzitet

Sistem adaptivnog upravljanja saobraćajem biće baziran na modernoj senzorskoj opremi, pomoću koje će se u realnom vremenu snimati saobraćaj, te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture, mjerenja intenziteta saobraćaja na raskrsnicama, na osnovu čega će se razviti algoritam koji će upravljati semaforima.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Projektom je predviđena i prioritetizacija tramvajskog saobraćaja, kako bi tramvaj imao prednost u odnosu na ostali saobraćaj

Trenutni sistem ne posjeduje nikakvu mogućnost automatizacije, ne postoji zeleni val, ne postoji brojanje saobraćaja, kao ni tok saobraćaja, a sve su to razlozi zbog kojih dolazi do zagušenja saobraćaja i gužvi. U velikim evropskim gradovima uvođenjem ovakvog upravljanja saobraćajem gužve i zagađenje su smanjeni do 30 posto. Isti slučaj će biti i kod nas.

- Uz nabavku novih vozila, rekonstrukciju tramvajske pruge, izgradnju pruge do Hrasnice i proširenje trolejbuske mreže do Vogošće, svim projektima koji su finansirani i koji se realizuju uz podršku evropskih banaka za obnovu, razvoj i investicije, i ovo je jedan od kapitalnih projekata koji je u strateškom planu Vlade i Ministarstva saobraćaja, a koji će značajno promijeniti sliku Sarajeva, istakao je ministar Šteta.

Nadzorni centar

Ovim projektom je predviđena i prioritetizacija tramvajskog saobraćaja, kako bi tramvaj imao prednost u odnosu na ostali saobraćaj.

Adaptivno upravljanje saobraćajem podrazumijevat će i uspostavu nadzornog centra iz kojeg će se vršiti stalni nadzor svih 165 raskrsnica u Sarajevu, a u skladu s uočenim situacijama, prilagođavat će se tok saobraćaja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Vrijednost projekta je 9.533.766,55 eura bez PDV-a, a sredstva su osigurana putem zajma kod EBRD-a, po čijim pravilima i procedurama je provedena javna nabavka.