Nazire se kraj gradnje Devete transverzale: Hoće li od ljeta biti manje gužve?

Izgradnja Devete transverzale konačno se privodi kraju. Radovi na saobraćajnici kojom će se poboljšati putna komunikacija u Kantonu Sarajevo traju godinama. Deveta transverzala prolazi kroz Alipašino Polje, Ulicom Ive Andrića i biće povezana s visećim kružnim tokom u Boljakovom Potoku, a čija se izgradnja također privodi kraju. Time će biti omogućena direktna povezanost urbanog područja s autoputem koridor 5c.
Industrijska zona
Osim toga, Deveta transverzala je povezana sa saobraćajnicom u Ulici Džemala Bijedića, u kojoj se kod KJKP Gras također gradi kružni tok. Sve saobraćajnice imaju po dvije trake u oba smjera.
Nadležni očekuju da će se završetkom ovih infrastrukturnih projekata smanjiti saobraćajne gužve, prvenstveno na području naselja Alipašino Polje, Boljakov Potok i Alipašin Most. Osim toga, ovim se dodatno urbanizira ovaj dio Sarajeva, u kojem je prije rata bila industrijska zona. Sada je to prostor koji se sve više koristi za trgovinu i stanovanje.Adnan Šteta, ministar saobraćaja, ranije je najavio da očekuje da se Deveta transverzala u saobraćaj pusti ovog ljeta.
- Najveći izazov u ovom projektu bio je rješavanje imovinskopravnih pitanja. Infrastrukturni radovi na ovoj lokaciji su iznosili više od 20 miliona KM. Deveta transverzala, zajedno sa njenim spojem na autoput, jedan je od najvećih projekata cestovne infrastrukture, rekao je Šteta.
Jedan od razloga što će Deveta transverzala biti okončana kao uspješan projekat leži u načinu njenog planiranja, projektovanja i gradnje. Saobraćajnica je podignuta na stubove, čime su izbjegnuta rušenja, prepravke, uništavanje zelenih površina i sporovi. Zato je gradnja na stubovima postala standard u savremenom svijetu.
Rušenje objekata
Prva faza radova trebala je biti okončana 2016, ali je gradnja bila obustavljena više od godinu zbog spora Općine Novi Grad i firme TDS Energoinvest. Za okončanje druge faze, započete 2018, koja je trebala biti gotova u maju 2019, morali su se izmjestiti pojedini objekti. Treća faza počela je 2021. Kasnije je obustavljena zbog objekata koji nisu bili srušeni.
Deveta transverzala bit će najkraći pravac između naselja Miljacka i Alipašino Polje. Na taj način bit će rasterećene gužve prema Buča Potoku. Preko nove transverzale moći će se nastaviti kretanje direktno prema autoputu ili Rajlovcu i Vogošći.