Haos zbog kamera u Sarajevu: Putnici iskaču iz vozila nasred ceste, taksisti prijete sudom

U Žuti taksi stiglo je mnogo kazni za zadržavanje na stajalištima/Damir Deljo
Postavljanje nadzornih kamera na 27 autobuskih stajališta, koje su u funkciji od 1. juna u Kantonu Sarajevo, izazvalo je jednako štete kao i koristi. Stajališta su prazna, nema vozila čiji su vozači otišli na pijacu ili kafu, što je za pohvalu, ali se sada stajališta da putnici izađu/uđu prave na svakom koraku. Kako bi izbjegli novčane kazne, vozači traže mjesto koje nije u kadru nadzornih kamera, pa putnici iz vozila u/iskaču na semaforima, raskrsnicama i bilo gdje pored ceste. Četiri se žmigavca upale i otvaraju se vrata skoro pa u vožnji, a da niko ne razmišlja pri tome koliko ugrožava i svoj i tuđi život.
Stotine kazni
Svjesni kakve će im probleme u poslu napraviti postavljanje kamera, taksi-prevoznici su se još 9. juna obratili Skupštini Kantona Sarajevo, predsjedavajućem, svim zastupnicima, premijeru, ministru saobraćaja i ministru unutrašnjih poslova. Pitali su da li će kazne stizati i na njihove adrese, jer plaćaju poreze kao javni prevoz, pa su smatrali da će im biti dozvoljeno korištenje usluga koje su dozvoljene prevoznicima u javnom saobraćaju. Do danas odgovor nije stigao, ali im zato na adresu od početka augusta redovno stiže mnoštvo kazni.
- Ovdje imam više od stotinu kazni, pokazao nam je na hrpu papira Jasmin Zajko, ovlašteno lice i direktor Žutog taksija d. o. o. i pojasnio kako je ista situacija zadesila i ostale taksi-prevoznike.
S obzirom na to da još čekaju odgovor od nadležnih kojima su upite poslali, problem će za početak pokušati riješiti na sudu.
- Mi se planiramo obratiti sudu u nadi da će, s obzirom na to da trenutno MUP KS-a nema razumijevanja za taksi-prevoz po ovom pitanju, sud imati i da će se te kazne ili amnestirati ili poništiti, na koncu ako ništa objediniti u neku kaznu do usvajanja rješenja, kazao nam je Zajko, dodavši kako oni nemaju alternativu i da po potrebi moraju zastati na neko stajalište zbog usluga prevoza koje obavljaju.
Taksisti svakodnevno žive situacije u kojima putnička vozila, da bi se izbjegle kazne, žmigavce pale gdje stignu, zaustavljaju se da saputnik uđe/izađe iz vozila i tako ugrožavaju i svoje i živote ostalih učesnika saobraćaja.
- Mi to ne možemo i nećemo raditi, jer ne želimo klijente dovoditi u opasnost, ali ni ostale vozače, kazao nam je sagovornik, izrazivši nadu da će se naći rješenje koje će taksi-prevoznicima olakšati svakodnevni posao.
Da se traže rješenja, kazao nam je i Saša Magazinović, poslanik u Parlamentu BiH. Prema njegovim riječima, Predstavnički dom je usvojio prijedlog da se taksi-vozilima dozvoli zaustavljanje do tri minute, kao i vožnja iza žute trake, ali samo dok prevoze putnike.
- Predstavnički dom je usvojio taj prijedlog i sada se čeka Dom naroda, rekao nam je Magazinović i dodao da je uvijek bilo zabranjeno zaustavljanje na autobuskim stajalištima, svima osim autobusima, samo se nije na ovakav način sankcionisalo.
Otežan život
O ovom problemu početkom sedmog mjeseca na svom Facebook profilu oglasio se i Aljoša Čampara, zastupnik u Skupštini Kantona Sarajevo i napisao: U Skupštini Kantona Sarajevo pokrenut ću inicijativu da se taksi-vozila izuzmu iz zabrane zaustavljanja putničkih vozila na autobuskim stajalištima u Kantonu Sarajevo. Stava sam kako smo obavezni sistemski riješiti pitanje nepropisnog zaustavljanja motornih vozila u Kantonu Sarajevo, ali da ne smijemo sebi dozvoliti da svojim potezima otežamo život građana u Kantonu Sarajevo. Uvjeren sam kako će i Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo imati razumijevanja prema ovom problemu.
I taksi-prevoznici smatraju kako je zamisao da se doskoči nesavjesnim vozačima koji proširenje koriste kao parking odlična, ali da je implementacija očajna. Pored njih, veliki broj prevoznika koji građanima nude odlazak na jednodnevni i izlet na nekoliko dana do Jadrana putem društvenih mreža obavještavaju korisnike usluga da više nema stajanja na više mjesta u Sarajevu, već isključivo kod Zemaljskog muzeja BiH.