Diskriminacija djece u režiji ministrice
Brojni propusti u Pedagoškim standardima
Vijeće roditelja Centra za slušnu i govornu rehabilitaciju Sarajevo još krajem aprila obratilo se Naidi Hoti-Muminović, ministrici za odgoj i obrazovanje KS-a, sa zahtjevom za brzo reagovanje u vezi sa propustima u novim Pedagoškim standardima, a koji se direktno tiču uspješnosti rehabilitacije djece sa slušnim i govornim teškoćama. Budući da ministrica nije reagovala na dostavljeni dopis, roditelji ogorčeni na ovakav odnos prema ovoj osjetljivoj populaciji društva su odlučili javno reagovati u nadi da će neko s više sluha i mogućnosti učiniti nešto da se ispravi nepravda prema njihovoj djeci.
Privatni termini
- Vijeće roditelja Centra za slušnu i govornu rehabilitaciju smatra da ministrica ignorisanjem dopisa svjesno ili nesvjesno vrši diskriminaciju djece sa slušnim i govornim teškoćama uskraćujući im mogućnost da uz adekvatnu rehabilitaciju dostignu maksimum. Novim Pedagoškim standardima svakodnevna i kvalitetna rehabilitacija, kao jedini ključ uspjeha i napredovanja, uskraćena je našoj djeci, a ministrica smatra nebitnim da reaguje na to. Zar njen posao ne podrazumijeva unapređivanje obrazovnog sistema i za djecu s teškoćama? Šta ministrica smatra da roditelji trebaju uraditi kako bi njihova djeca imala adekvatnu rehabilitaciju unutar obrazovnog sistema? Plaćati privatne termine jer se do onih besplatnih u domovima zdravlja teško dolazi? Ili čekati da ministrica nađe vremena da napravi pozitivne promjene u ovom pravcu? Zahtijevamo odgovore od ministrice javnim putem, naveli su roditelji djece koja pohađaju nastavu u Centru za slušnu i govornu rehabilitaciju.
Naime, novim Pedagoškim standardima umjesto povećanja, smanjen je broj izvršilaca s ciljem svakodnevne intenzivne rehabilitacije, on je smanjen (surdoaudiolog i logoped) te su u potpunosti izostavljeni neophodni stručni saradnici - audiorehabilitator fonetske ritmike i senzorno-integracijski rehabilitator. Smanjen je broj termina rehabilitacije s logopedom i surdoaudiologom te ukinuti časovi fonetske rehabilitacije i senzorne integracije, što će negativno utjecati i unazaditi rehabilitacijski put ove osjetljive kategorije društva.
Bez prava
- Svako dijete zaslužuje priliku da razvije potencijal i postigne maksimum. Za djecu sa slušnim i govornim teškoćama to podrazumijeva intenzivan angažman stručnih saradnika, što im je novim Pedagoškim standardima uskraćeno. Stavljate nas u poziciju da mislimo kako smatrate da djeca sa slušnim oštećenjem i djeca sa kohlearnim implantima nemaju pravo uživati u muzici, učiti uz pokrete i muziku, unapređivati osjetila putem senzornih tretmana, ističu roditelji djece i pojašnjavaju da ministrica Hota-Muminović tokom svog mandata nastoji uvesti reforme u obrazovanju na način da djeci iz osjetljivih kategorija svojim odlukama direktno narušava proces učenja i napredovanja.