Hrvatska otvorila svoj dio koridora 5C: "Napravili smo žilu kucavicu ekonomskog razvoja ovog dijela Evrope"
Posljednja dionica autoceste A5 na hrvatskom dijelu koridora 5C, od Belog Manastira do mađarske granice, u ponedjeljak je puštena u promet. Hrvatski premijer Andrej Plenković tom je prilikom kazao da je Hrvatska time u potpunosti ispunila svoje obaveze u izgradnji tog međunarodnog koridora, koji predstavlja žilu kucavicu ekonomskog razvoja ovog dijela Evrope.
Plenković je istakao da se najveći dio dionice tog koridora tek treba izgraditi u Bosni i Hercegovini, gdje predstoji izgradnja oko 200 kilometara autoceste. Kada taj dio bude završen, dodao je, osjetit će se intenzitet prometa i razvojni zamah jer će autocesta povezati zemlje srednje Evrope, prenosi Hina.
- Napravili smo žilu kucavicu ekonomskog razvoja ovog dijela Evrope. To je posebno važno za odnose Hrvatske i Mađarske, a vjerujem da će oni dodatno ojačati. Ova cesta ima i važnu političku dimenziju i siguran sam da će doprinijeti unapređenju odnosa između Hrvatske i Mađarske, rekao je premijer Plenković.
Dodao je da je Hrvatska svjesna svog srednjoevropskog i podunavskog identiteta te da su upravo te dimenzije ono što povezuje Hrvatsku i Mađarsku kroz prošlost, sadašnjost i budućnost.
Podsjetio je da je ranije bilo razmišljanja da se umjesto četverotračne autoceste gradi samo dvosmjerni put, što bi, kako je rekao, bilo u potpunom neskladu s koncepcijom evropskog koridora.
- Odlučili smo vratiti projekt na izvorne postavke i vjerujem da će ta odluka dugoročno imati pozitivne posljedice za razvoj i međusobnu saradnju, dodao je Plenković.
Potpredsjednik Vlade Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da je Hrvatska danas završila svih 88 kilometara autoceste na koridoru 5C.
- Nakon mnogo godina spojili smo Hrvatsku autocestom s Mađarskom i srednjom Evropom. Bilo je ideja da se odustane od ovog projekta, ali smo 2019. godine odlučili završiti puni četverotračni profil koridora 5C kroz Hrvatsku, rekao je Butković.
Prema njegovim riječima, to je rezultat velikog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, koja je danas u Hrvatskoj na vrlo visokom nivou.
- Preostaje nam izgradnja brzih cesta do pojedinih kontinentalnih središta i do Splita, a zatim najveća ulaganja u željezničku infrastrukturu, dodao je ministar Butković.
Hrvatska je u koridor 5C uložila više od 875 miliona eura, prenosi Fena.