Wizz Air uvodi "biznis klasu za siromašne": Nije šala, evo o čemu se radi

Avion Wizz-aira/Földházi Árpád
Foto: Ilustracija/Arhiv
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Mađarski avioprevoznik Wizz Air od decembra uvodi testnu verziju tzv. osnovne poslovne klase na određenim letovima, nudeći putnicima nešto više komfora unutar standardne usluge bez dodatnih pogodnosti. Nova opcija bit će dostupna na pet linija, među kojima su letovi za London, Rim i Budimpeštu.

U okviru ovog modela, srednje sjedalo u prvom redu aviona ostaje prazno kako bi se poslovnim putnicima omogućio veći razmak i lakši ulazak u kabinu.

Michael Delehant, viši komercijalni i operativni direktor Wizz Aira, pojasnio je da povećanje cijene neće biti značajno:

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

„Što se tiče cijena karata, nikada neće biti više od cijene kupnje još jednog sjedala. Nije namjera da se radi o otimanju novca.“

Više prostora, ali bez dodatnih usluga

Putnici koji kupe mjesta u ovom dijelu kabine imat će isti tretman kao i ostali putnici, budući da viša cijena karte ne uključuje hrane, piće ni dodatne usluge.

Delehant je dodao da Wizz Air eventualno razmatra jednostavna osvježenja poput kafe:

„Možda ćemo procijeniti hoće li to biti kava ili nešto jednostavno. Više se radi o učinkovitosti putovanja i malo dodatnog prostora u avionu.“

Promjena kursa nakon kritika poslovne klase

Ovaj potez predstavlja zaokret u odnosu na ranije stavove kompanije. Prije šest godina, izvršni direktor Jozsef Varadi kritikovao je tradicionalne aviokompanije, navodeći da poslovne klase povećavaju emisije ugljika i nisu ekološki opravdane.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Međutim, trend u industriji pokazuje da i niskotarifne kompanije, uključujući američke, uvode premium opcije kako bi odgovorile na potrebe tržišta i konkurenciju.

Pad vrijednosti dionica i tehnički problemi

Paralelno s novitetima u ponudi, Wizz Air se suočava s poslovnim izazovima. Zbog problema s motorima Pratt & Whitney, dio flote je prizemljen, što je utjecalo na operacije i dovelo do pada vrijednosti dionica za oko 25 posto od početka godine.

Delehant je poručio da i dalje postoji velika potražnja za jeftinim letovima u Evropi, ali da se tržište mora prilagođavati i razvijati.