Senita Slipac za Oslobođenje: Dajemo krila kreativcima koji stvaraju ručno rađene proizvode

Sedmi OREA Art Market bit će održan 12. novembra u Domu mladih u Sarajevu, a suosnivačica i direktorica OREA platforme Senita Slipac otkriva nam šta nas to sve očekuje.
Pred nama je još jedan OREA Art Market. Kada je pokrenuta OREA platforma za kupoprodaju unikatnih ručno rađenih proizvoda, da li ste očekivali ovakav razvoj situacije?
- Ideja o OREA zajednici je nastala prije 5 godina, a danas je to online platforma koja okuplja više od 230 brendova sa oko 9.000 proizvoda iz regije. Platformu smo osnovali sa željom da unaprijedimo zajednicu u kojoj živimo i osnažimo kreativce i umjetnike koji sopstvenim rukama prave jedinstvene proizvode, od ručno izrađenog nakita, unikatnih komada odjeće, prirodne kozmetike, posuđa, asesoara i dr.
Svjetsko tržište
Ponosni smo da iz dana u dan rastemo i da smo zajedno došli do regionalnog širenja te hrabro idemo prema svjetskom tržištu. Sama OREA priča fokusirana je na promociju i jačanje održivog malog poduzetništva, koje svoje prednosti i uspjeh gradi na originalnim i dobrim idejama, a istovremeno šaljemo ohrabrujuću poruku svim mladim kreativcima iz našeg dijela regije da vrijedi raditi na razvoju poslovnih ideja. Kreativci okupljeni na OREA online platformi značajno su razvili svoje biznise i danas su prepoznatljivi i rado birani brendovi, a nekoliko ih je priznanja dobilo i na drugim tržištima u regiji i Evropi.
Market se širi pa uz izlagače iz BiH imamo i izlagače iz Hrvatske, Srbije, ima li, da tako kažemo, kraja širenju ili OREA ide ka tome da bude regionalna, ali i evropska priča?
- Pažljivo smo istraživali kreativnu scenu regije svjesni da Hrvatska ima fantastične proizvode i kreativce koji su napravili ogroman uspjeh i željeli smo ih uključiti u OREA platformu. Naš cilj je povezati velike i male, etablirane i one manje vidljive brendove koji dijele istu viziju i vrijednosti, te ih okupiti kroz našu platformu. OREA kreativcima nudi mnoštvo mogućnosti za umrežavanje, tehničku i logističku podršku, te promociju ručno pravljenih i prilagođenih proizvoda s originalnim potpisom, dizajnom i domaćom etiketom. Mi smo već regionalna priča jer ove godine uz Hrvatske predstavljamo i brendove iz Srbije jačajući malo poduzetništvo. Ne namjeravamo ovdje stati, naš je cilj da postanemo globalna online platforma.
Šta nas očekuje na OREA Art Marketu po pitanju ponude izlagača?
- Ono što OREA Art Market izdvaja od drugih sličnih događaja je ta posvećenost u promociji rukotvorina i kreativnosti svakog proizvoda kojom želimo dodatno uticati na svijest javnosti o potrebi očuvanja ručnih radova i podrške malim biznisima. Trenutno finaliziramo program sa našim partnerima, pa ćemo tako ove godine imati i novi sadržaj koji će obogatiti ponudu događaja. Art Market se održava već četvrtu godinu zaredom i ovo je sedmi koji ovaj put organizujemo u prostoru Doma mladih.
Bit će ovo prilika za posjetioce da nedjelju provedu aktivno u druženju sa kreativcima u sjajnoj atmosferi Art Marketa kojim nekako otvaramo prazničnu, zimsku sezonu u Sarajevu. Posebno smo ponosni na humanitarni dio OREA zajednice i zajedničku podršku Udruženju Srce za djecu oboljelu od raka, jer od svakog Art Marketa iznos od ulaznica doniramo ovom udruženju. I ovaj put naši kreativci su pripremili pregršt unikatnih proizvoda, ručnih radova koje će izložiti i ponuditi posjetiocima, a zahvaljujući našim partnerima moći će ostvariti brojne prilike za nagrade, kao i značajne uštede. Zahvaljujući partnerstvu sa UniCredit bankom i Visom omogućeno je kartično plaćanje na Art Marketu. U saradnji sa Telemachom bit će tu još zabavnih i edukativnih sadržaja i za najmlađe, ali i za one malo starije.
Na ovom zimskom Art Marketu biće organizovani panel-diskusija i predavanje o temi održivog poslovanja zasnovanog na principima ESG-a. Na koji način OREA platforma doprinosi promociji i primjeni ciljeva održivog poslovanja?
- ESG je tema o kojoj se danas mnogo govori, ali ono što mi kroz ovaj panel želimo naglasiti jeste činjenica da su brendovi okupljeni na OREA platformi pioniri u održivom poslovanju. Kroz panel-diskusiju želimo predstaviti njihove principe i prakse koje su zasnovane na okolišnim, društvenim i korporativnim standardima u poslovanju. Prema provedenom anketiranju među brendovima, članovima OREA online platforme, više od 80% brendova razmišlja o korištenju recikliranih materijala, a 84% anketiranih želi smanjiti otpad u proizvodnji.
Skoro 90% zajednice OREA čine žene, što doprinosi njihovom osnaživanju i samozapošljavanju. Proizvodi na OREA platformi su napravljeni od ekološki prihvatljivih sirovina, što je također jedan od ciljeva održivog poslovanja. Naša OREA zajednica daje krila upravo poduzetnicama i poduzetnicima koji ručno rađenim proizvodima stvaraju dodanu vrijednost šireći svoj portfolio kroz održivu proizvodnju i kreativnost konkurentnu na svjetskom tržištu.
Sigurni smo da će naši čitatelji u predstojeće vrijeme praznika željeti pokloniti nešto unikatno i posebno sa domaćom etiketom. Šta biste im Vi savjetovali?
- Pravi je izazov izdvojiti samo jedan proizvod, jer BiH ima toliko brendova koji su unikatni, a istovremeno su kvalitetni i moderni. Uvijek bih preporučila ručno rađeni nakit jer ima inspirativan dizajn i posebnu poruku. Tu su i prirodna kozmetika, proizvodi od kože i predivni odjevni predmeti sa notom bh. tradicije.
Autentičnost
Sigurna sam da će pojedinci, a svakako i kompanije koje žele svojim zaposlenicima, partnerima i saradnicima pokloniti nešto posebno i jedinstveno, inspiraciju naći na web stranici Orea Bazaar ili posjetom na predstojećem Art Marketu.
OREA zajednica omogućava napredovanje lokalne craft proizvodnje i razvoja njihovih brendova. Na šta ste posebno ponosni?
- Lokalna craft proizvodnja je nešto što je dio tradicije iz našeg okruženja, a danas je asortiman koji domaća radinost nudi mnogo širi. Iz domaće radinosti danas nastaju svi ovi sjajni brendovi koji osnažuju ekonomiju zajednice i mlade kreativce i njihove male biznise. Uz sve to, taj slow fashion moment nudi autentičnost, kvalitetu i dugovječnost i mogućnost da se kreira dodana vrijednost. Posebno se ponosimo činjenicom da smo svijest kupaca promijenili u odnosu prema ručnom radu jer više ne očekuju da su domaće rukotvorine nešto što treba biti jeftinije jer je lokalno i domaće, već su kupci danas spremni da za taj proizvod plate onoliko koliko taj proizvod zaista vrijedi i da ga sa ponosom koriste ili poklone dragim osobama.
Koji su vaši planovi i želje za predstojeću godinu za OREA zajednicu?
- Naredni korak OREA je širenje na evropsko tržište i jačanje regionalne saradnje, a investicija koju smo nedavno dobili je potvrda da idemo u dobrom smjeru.