Hercegovački ćupter čuva tradiciju, a najbolji pravi Željka Miletić: Stranci su oduševljeni ovom poslasticom

Ćupter Ilustracija/
Ćupter je unikatan i jedinstven proizvod u svijetu
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Na ovogodišnjem šestom Sajmu ćuptera, koji se održao u Tepčićima kod Čitluka, sa svojim proizvodima predstavilo se 13 izlagača iz Hrvatske i BiH, a prema ocjenama stručnog žirija, najbolji ćupter ove godine napravila je Željka Miletić.

Izgled, slatkoća

Drugo mjesto osvojio je ćupter Blagice Bevande, a treće mjesto ćupter Tee Šaravanje. Peteročlani stručni žiri ocjenjivao je okus, izgled, tvrdoću, slatkoću i prozračnost ćuptera.

Sajam je otvorio direktor Agencije za sigurnost hrane BiH Džemil Hajrić koji je naglasio odličnu saradnju Agencije i Društva “Ante” Tepčići, koje organizira Sajam ćuptera. Također naglasio je važnost promocije lokalnih proizvoda kao i očuvanja tradicije.

Hajrić je istakao kako ga posebno raduje činjenica da je prehrambeni proizvod Hercegovački ćupter u proteklom periodu zaštićen oznakom geografskog porijekla, najvećom razinom zaštite.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Stranci su oduševljeni ćupterom. Njima je nemoguće zamisliti da ima neki slatkiš bez ikakvih aditiva, kaže Doko

- Nadam se da će ova oznaka doprinijeti još boljoj promociji Hercegovine, koja svojom turističkom, ali i gastronomskom ponudom i prirodnim ljepotama može ravnopravno konkurirati najljepšim svjetskim turističkim destinacijama, istakao je Hajrić, piše Fena.

Predsjednik Društva ‘’Ante’’ Tepčići - Čitluk Mario Doko kazao je kako je ćupter unikatan i jedinstven proizvod u svijetu.

- Poslastica o kojoj se puno ne zna. Naše bake su pravile ćupter kako bi imale nešto slatko za velike blagdane. Uzimale su sok od grožđa koji se ocijedi i odmah ga kuhale te u tu smjesu dodavale brašno ili griz. To je se miješalo i kuhalo do određene gustoće, nakon toga se izlijevalo u plitke tanjure gdje se sušilo 10 do 15 dana, objasnio je Doko proces pravljenja ćuptera.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kvalitet

Posebno je naglasio važnost dobijanja oznake geografskog porijekla.

- Ovo je od velike važnosti za sve proizvođače. Htjeli smo ćupter izvući iz zaborava. To nam je bio cilj i to smo napravili. Sami znak i značka koju smo uspjeli dobiti povećavaju cijenu, ali i kvalitetu ćuptera, kazao je Doko, dodajući kako je ćupter prepoznatljiv na tržištu.