Gazar: Ruke u glini, srce u viziji – priča Midhete Agić

Midheta Agić: Gazar je još u razvoju
Ona za sebe kaže da nije preduzetnica, da se ne osjeća niti etiketira kao neka biznis-žena, ali je činjenica da je njen brend za kratko vrijeme postao prepoznatljiv i veoma tražen, da je došlo do izvoza u EU i SAD, što ju je natjeralo da ipak bude preduzetna.
Unutrašnja vizija
Ona je Midheta Agić i iskoristili smo njeno prisustvo na Female Founder Summitu u Sarajevu da porazgovaramo o njenim radovima, idejama i putu koji je prešao i koji je pred njenim brendom Gazar.
- U startu je to bila samo ideja koja se zove Gazar i bavi se proizvodnjom dekora za kuću, a sada već možemo govoriti o pravoj kompaniji. Ono što odlikuje Gazar jeste što je to dekor koji je jako autentičan, proizvodi se procesima koji su jako spori, ne podliježu nikakvoj užurbanosti i automatizaciji, odnosno proizvode se u potpunosti ručno od prvog koraka do posljednjeg. Sve je apsolutno izvedeno rukom i mislim da je to ono što, zapravo, Gazar i odlikuje danas i odvaja od drugih brendova, posebno brendova koji rade taj dekor za kuću u nekim serijskim proizvodnjama, kazala nam je na početku Agić.
Kada je riječ o ideji i samim počecima, ona je istakla da ona uopće nije imala jasnu ideju da kreira brend.
- To je više krenulo kao neka moja unutrašnja ideja, vizija, odnosno neki osjećaj koji je u nekom momentu naprosto dobio fizičku manifestaciju. Išlo je postepeno, nekako sam se vodila osjećajima i nisam očekivala da će to da postane u nekom momentu dijelom i komercijalno. Međutim, feedback od potrošača, klijenata, kupaca zaista je bio sjajan i pozitivan od samog početka i to je bila neka vodilja koja me usmjeravala u kompletnom razvoju brenda, istakla je Agić.
Gazar je, iako još u razvoju, trenutno veoma stabilan i poprilično poznat u regionu. A na naše pitanje otkud glina kao materijal koji koristi za izradu, kazala je:
- I to je u principu bilo slučajno. Naime, imala sam već određene crteže koje sam ranije radila i u nekom momentu naprosto mi je pala na pamet ideja da ako već imam te crteže, zašto ne bih proizvela i neku liniju dekora za kuću koja bi ih uključivala. Da li to bile vaze, lampe, činije... I s obzirom na to da sam ja osoba koja jako voli prirodne materijale u privatnom životu, glina se nametnula kao prirodno rješenje. Krenula sam na kurs vajarstva i nakon nekoliko časova shvatila da je to to, da je to poziv koji je jako dugo bio unutar mene i da je sad evo, u tom momentu kad sam spustila ruke na glinu, dobio stvarnu težinu, vrijednost i fizičku manifestaciju.
Prema njenim riječima, glina je jako osjetljiv materijal i vajanje je kompleksan proces.
- Da bi se proizveo jedan komad, prolazi se kroz različite procese koji su istovremeno i povezani, ali svaki negdje postoji sam za sebe. Evo, naprimjer, ako radimo jednu vazu, prvo ide rad na grnčarskom točku, nakon čega taj produkt zahtijeva da se ide na sušenje na vazduhu nekoliko dana, a sve vrijeme se mora voditi računa o temperaturi vazduha. Nakon sušenja na vazduhu, objekat ide na pečenje u grnčarske peći, koje obično traje 24 sata, a nakon toga 24 sata proces hlađenja. Poslije svega toga ide glaziranje za proizvode za koje to želimo. Sami proces glaziranja je također jako kompleksan, a onda ponovo proizvod ide u peć. Tu dolazi novi stres jer ukoliko je ostalo imalo vazduha u nekom predmetu, on može da dovede do toga da objekat eksplodira u peći, pojasnila je Midheta.
Vode poduzetništva
Svi proizvodi mogu da se nađu na njihovoj web stranici, odnosno u online prodaji i postoji shopping za sve svjetske zemlje.
Kada govorimo o ženama preduzetnicama, Midheta ističe kako nije lako krenuti u svijet poduzetništva, pogotovo kad krećeš sam u cijelu priču.
- Ipak, smatram da su jako bitne volja, želja i disciplina u svim tim stvarima jer naprosto bez neke ozbiljne discipline i jednog širokog kapaciteta znanja i želje da se uči i napreduje, ne treba ulaziti u takvo nešto. Svi oni koji ulaze u ove preduzetničke vode moraju biti stvarno spremni da se tome posvete u potpunosti i da budu svjesni da nije sve cvijeće u proljeće i nije sve slika sa Instagrama, zaključila je Midheta.