Konobar Neven Tuševljak otkriva: Koji gosti u regionu su najgalantniji, a koji najveće "stipse"

Neven Tuševljak/

Neven Tuševljak je konobar već 18 godina

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Neven Tuševljak, iako još relativno mlad, 36 mu je godina, iza sebe ima prilično radno iskustvo konobara. Ovim poslom se bavi od svoje 18-te godine. U toku svoje karijere radio je u nekim od najboljih ugostiteljskih objekata u regionu. "Dogurao" je i do pozicije menadžera u dva ugostiteljska objekta.

- Da biste kvalitetno radili bilo koji posao, na prvom mjestu morate da ga volite. Nisam preko noći postao menadžer dva ugostiteljska objekta. Puno je uloženog truda i znoja da bi sada bio gdje jesam. Ne stajem na ovome, nego želim još više i ništa mi nije teško. I danas po potrebi, kada su gužve, pomognem osoblju i uslužim goste. Dobro se sjećam, kada sam počinjao raditi kao konobar prije 18 godina, plata mi je bila 250 KM. Kada sam je dobio, to je za mene bilo kao milion. Zaradio sam je sa svojih 10 prstiju i pokazao sam da vrijedim. Sada su plate konobara 5-6 i više puta veće, ali tvrdim da je u vrijeme kada sam počinjao raditi kao konobar usluga bila bolja, kaže Tuševljak.

Kada se govori o konobarima, jedna od najčešćih tema je bakšiš. Na osnovu vklastitog bogatog iskustva, Tuševljak otkriva koji gosti su najgalantniji kada je putianju bakšiš, kao oblik zahvalnosti za pruženu uslugu, a koji su najveće "stipse".

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Dobar bakšiš neće sam doći, konobar ga mora zaslužiti. Ako gosti budu zadovoljni, onda te i nagrade. Najveći bakšiš koji sam dobio od jednog gosta bio je 900 eura i to na Zrću. Tom gospodinu sam otvorio devet šampanjaca da ne pukne čep i on je bio veoma galantan. Najveći iznos bakšiša koji sam dobio za jedan dan je 1.500 eura. Najbolji gosti na Balkanu su Hrvati, a konobari ne vole Slovence, jer nikako ne ostavljaju bakšiš. Takva im je kultura, ali oni prave veliki promet restoranima, ističe Tuševljak.

Svoje bogato iskustvo sada nastoji prenijeti mlađim kolegama, odnosno svima koji vole ovaj poziv i žele se njime baviti.

- Na osnivanje agencije sam se odlučio zbog toga što je velika potražnja za kvalitetnim ugostiteljskim radnicima i što je sektor ugostiteljstva jako loše pokriven sa osobljem. Osnovali smo agenciju ProGastro Solutions koja posluje na nivou BiH, ali i cijelog regiona.

Radimo na edukaciji konobara i cijelog ugostiteljskog sektora, nudimo stručne savjete, te se, generalno, bavimo svim rješenjima koja su potrebna vlasnicima i rukovodiocima ove vrste biznisa. Korist za korisnike usluga koje mi nudimo je višestruka: bolje poslovanje, lakše snalaženje njihovog tima u obavljanju radnih zadataka… Najbitnije je da njihovi konobari pruže bolje iskustvo gostima, što će doprinijeti da ti gosti postanu njihovi stalni i lojalni posjetitelji. Već smo uradili dvije edukacije osoblja i povratna informacija je bila jako dobra, tako da imamo bazu za dalji rad.

Sada krećemo i sa kursom engleskog jezika za ugostitelje, koji je jako bitan, jer u našoj sarajevskoj regiji ima mnogo stranih turista koji dolaze i tokom ljetne i tokom zimske sezone, pa konobari moraju znati engleski jezik da bi te ljude ugostili na pravi način, zaključuje Tuševljak.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Zanimljivo je da se u slobodno vrijeme bavi trčanjem i do sada je trčao maratone u Jerusalemu, Berlinu, Istanbulu i Beogradu. Pretrčao je i tri ultramaratona u humanitarne svrhe.