Gen Z gubi nešto što je drugima bilo nezamislivo: Navika zabrinula stručnjake, "ovo je problem"

generacija z, izležavanje, rad u kući, ležanje, mladi, zatvoreni prostor, boravak/Beth Jnr
Foto: Beth Jnr/Unsplash
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Novo istraživanje pokazalo je da pripadnici generacije Z značajno manje vremena borave u prirodi u poređenju s generacijom X. U Sjedinjenim Američkim Državama, mladi iz generacije Z provode 25 posto manje vremena na otvorenom od onih iz generacije X, a kao glavne razloge navode da ne vole izlaziti sami i da im brzo postane dosadno.

Istraživanje, u kojem je učestvovalo 2000 odraslih osoba, otkrilo je da prosječan pripadnik generacije Z tokom radnih dana provede samo 49 minuta vani, najčešće zbog odlaska na posao (24 posto). S druge strane, generacija X provede prosječno 65 minuta dnevno na otvorenom. Čak 67 posto ispitanika iz generacije Z priznalo je da im ponekad prođu dani bez izlaska iz kuće, objavio je New York Post.

Glavni razlozi koje mladi navode su loše vrijeme (25 posto), nedostatak vremena u toku dana (16 posto) te činjenica da ne žele biti sami (16 posto).

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Istraživanje je naručio Super, Natural British Columbia, zvanični turistički ured Britanske Kolumbije, koji je razvio i besplatan digitalni alat The Nature Rating. Ovaj alat korisnicima omogućava da otkriju koliko prirode ima u filmovima, knjigama i pjesmama, s ciljem da ih potakne na češći boravak u prirodi.

Socijalna psihologinja dr. Pelin Kesebir, koja sarađuje s ovim odborom, izjavila je: „Naše istraživanje, objavljeno u Perspectives on Psychological Science, pokazalo je da se broj referenci na prirodu u pjesmama, knjigama i filmovima stalno smanjuje od 1950-ih. Ovo nije samo trend, već znak većeg društvenog problema, jer postoji snažna povezanost između onoga što konzumiramo i našeg ponašanja. Umjetnost, mediji i kultura ne samo da odražavaju, već i oblikuju našu svakodnevicu.“

Istraživanje je pokazalo i da je 19 posto roditelja zabrinuto zbog količine vremena koju njihova djeca provode vani. Prosječan tinejdžer provede oko 56 minuta dnevno na otvorenom, ali polovica roditelja (50 posto) vjeruje da njihova djeca ipak više vremena borave u prirodi nego što su oni to činili u istim godinama. Suprotno tome, 25 posto roditelja smatra da mladi danas provode manje vremena vani nego prijašnje generacije, a 36 posto navodi da je najveća prepreka upravo vrijeme provedeno pred ekranima.

Utvrđeno je i da mjesto prebivališta igra važnu ulogu. Dvije trećine stanovnika gradova (67 posto) izjavilo je da im ponekad prođu dani bez izlaska iz kuće. Ipak, gledanje sadržaja o prirodi na ekranima djeluje motivirajuće – 67 posto ispitanika kaže da ih to potiče da izađu napolje. Kao glavni izvori inspiracije naveli su društvene mreže (36 posto), YouTube (35 posto) i TV emisije (32 posto).

Iako 46 posto ispitanika smatra da u savremenim medijima i kulturi nedostaje sadržaja o prirodi, Maya Lange iz Super, Natural British Columbia naglasila je: „Prednosti boravka u prirodi dobro su poznate, ali savremeni način života često otežava takva iskustva. Naše istraživanje jasno pokazuje da svaka nova generacija postaje sve udaljenija od prirode.“