(FOTO) U visinama gdje sve izgleda drugačije: Priča o pilotima iz Visokog

Aerodrom Visoko/Damir Deljo

Polijetanje sa Sportskog aerodroma "Kenan Jusufbašić" u Visokom/Damir Deljo

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Njihov pogled na svijet razlikuje se od većine drugih ljudi, kao i način na koji provode svoje slobodno vrijeme. I dok početak dana okolinu koja ih okružuje posmatraju sa tla, ostatak sati im često proleti u visinama gdje sve dobija drugačiju perspektivu.

Edvin Šimić i Amir Perviz članovi su Aerokluba “Izet Kurtalić” iz Visokog, gdje prenoseći znanja i vještine letenja čuvaju tradiciju staru sedamdeset i dvije godine.

Saradnja sa UNSA

Aeroklub “Izet Kurtalić” osnovan je 1953. godine i do danas je odgojio mnogo letača i aviomodelara. Svi oni redovno se druže i razmjenjuju iskustva na poligonima Sportskog aerodroma “Kenan Jusufbašić” u Visokom. Svoj životni poziv i hobi Edvin Šimić povezao je u jednu skladnu cjelinu. Asistent je na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu, te pilot i voditelj teorijske nastave u školi letenja Aerokluba “Izet Kurtalić”. Letenjem se bavi duže od deset godina i svojim studentima nastoji prenijeti ljubav prema hobiju koji sve više definiše njegov stil života.

- Veliki broj naših studenata učestvuje u aktivnostima kluba, tako da pokušavamo povezati i doprinijeti rastu ove zajednice, kazao nam je Edvin i dodao da je jedan od primarnih ciljeva sporazuma o poslovno-tehničkoj saradnji Univerziteta u Sarajevu i Aerokluba “Izet Kurtalić” zajedničko djelovanje, odnosno da infrastruktura i letjelice aerokluba posluže kao praktična učila za studente i buduće stručnjake iz oblasti zrakoplovstva.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Članovi kluba, dijeleći troškove održavanja aviona, imaju na raspolaganju njegove letjelice

Da je pilot biti lako, nije, ali pokušati može svako spreman na učenje i usvajanje novih vještina. Obuka se sastoji od teorijskog i praktičnog dijela, a svaki od njih zahtijeva maksimalnu ozbiljnost i posvećenost.

- Teorijska obuka obuhvata devet predmeta, gdje se uče različite stvari od meteorologije, navigacije, operativnih procedura, poznavanja propisa i slično, a nakon toga slijedi praktična obuka koja obuhvata nalet, ispričao nam je voditelj teorijske nastave, naglašavajući da je to inicijalna stepenica za svako ozbiljnije bavljenje zrakoplovstvom, kao što je saobraćajna avijacija.

Šimić nam je pojasnio kako je obuka koju realiziraju osnovni korak u školovanju pilota, nakon koje veliki broj njihovih učenika nastavlja dalje školovanje u pravcu saobraćajnih pilota, gdje mnogi dobiju i posao.

U školi letenja trenutno imaju deset kandidata, od kojih su dvije kandidatkinje. Kada dobiju dozvolu za letenje, piloti ne moraju kupovati avion, jer članovi kluba, dijeleći troškove održavanja aviona, imaju na raspolaganju njegove letjelice. Interes za polaganje je sve veći, kako među onima koji razmišljaju o karijeri pilota komercijalnih letova, tako i onih koji žele letjeti za svoju dušu.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Klub raspolaže sa nekoliko letjelica, a svaka je drugačija na svoj način. Tokom obuke kandidati steknu znanja i vještine za upravljanje jednomotornim klipnim avionima.

- Ovo je motorna jedrilica. Kao što ste primijetili, ona ima jako veliki raspon krila, tako da je sposobna, osim da se kreće samostalno sa svojim motorom, može se kretati i samostalno bez motora, kazao je naš pilot, pokazujući na letjelicu pored koje smo stajali i pojasnio da, kada se ugasi motor, možete nastavite jedriti kao i svaka druga jedrilica.

Za avion koji je bio parkiran pored dodao je da je to vođeni jednomotorni klipni avion, koji je nešto snažniji i ima veću nosivost.

Dvadeset godina nebu pod oblake krila širi i Amir Perviz, koji svoja dugogodišnja iskustva rado dijeli i sa mlađim kolegama.

- Kada jednom uđete u ovaj svijet, nema dalje, to je to, počinje svoju priču naš sagovornik i prisjeća se svojih letova.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Perviz je iz zraka posmatrao predjele Francuske, Njemačke, Austrije, Slovenije i Hrvatske, te slijetao na sve aerodrome u našoj zemlji

Poziv pilota opisuje kao lijep i ozbiljan. Pun adrenalina, ali i odgovornosti.

- Prije polijetanja morate se informisati o svemu, upoznati se sa vremenskim prilikama, prognozama na ruti, isplanirati let i kada se sve to uradi kako treba, letenje je izuzetno sigurna sportska aktivnost, dočarao nam je dio svakodnevne rutine i naglasio da tokom dvadeset godina letenja nije imao ni jednu neugodnu situaciju, a letio je i preko Alpa, planina u Bosni i Hercegovini, te Jadrana u Hrvatskoj.

Pogled na piramide

Dodao je da su priprema i ozbiljnost pristupa svemu ključni elementi i da se pilot ne smije dovesti u situaciju da kaže kako se na granici izvukao ili da se jedva provukao.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Prije ulaska u avion i pokretanja motora čitav je niz neophodnih radnji koje je važno ispoštovati, a sve se nalazi na check-listi koju piloti ne zaobilaze čak ni kada ih znaju napamet, napominje.

Informativnom letu, koji potencijalnim kandidatima daje približan uvid u obaveze pilota, prisustvovali smo i mi. Izgurali smo letjelicu iz garaže, posmatrali provjeru kroz check-listu, a onda zategnuli pojas, stavili slušalice i pokrenuli motor. Mnogo je tu detalja koji se moraju uskladiti, a pošto smo imali sreće i sa meteorološkim uslovima, dobili smo priliku uživati u panoramskom pogledu na Visoko. Piramide iz ptičije perspektive izgledaju zaista autentično.