(FOTO) Sarajevska škola stripa dočekala novu generaciju: Novi autori i junaci
U Sarajevskoj školi stripa nikad nije dosadno/Damir Deljo
Karakteristični likovi sa malo teksta, gdje crtež govori više od riječi, obojili su djetinjstva većine danas odraslih generacija. Ipak, deveta umjetnost nekima je postala i ostala više od tinejdžerske zabave, te životu dala poseban smisao.
Među njima je i Majo Pavlović, voditelj Sarajevske škole stripa, koji već 20 godina znanje i emocije prema crtanju stripova prenosi na mlade.
Prva kolekcija
Prve radove počeo je crtati u djetinjstvu, a godine učenja o devetoj umjetnosti inspirisale su ga da 2009. godine sa prijateljem iz srednje škole publici crteža ponudi prvi horor-strip urađen u BiH.
- To je bila prva kolekcija horor-stripova u Bosni i Hercegovini, koja se zove Mračne sobe. Buybook je pristao da nam to objavi i tada je cijela ta ozbiljnija priča krenula, prisjetio se početaka Majo Pavlović i dodao kako su, iako horor kao žanr u našoj zemlji nije toliko prepoznat, nastavili kreiranje priča u slikama.
Paralelno sa izdavanjem vlastitih stripova, ovaj entuzijasta odlučio je pokrenuti i školu stripa. Od tada su protekle gotovo dvije decenije, a djeca i dalje pišu priče u slikama. Neki od njih danas su i sami nosioci ove kulture.
- Među prvim polaznicima bili su Vedad Šabanadžović i Edin Durmišević i oni su nastavili da se bave crtanjem, spomenuo je Pavlović učenike za koje danas kaže da su mu kolege, te dodao da je Edin postao sjajan ilustrator, a Vedad znanje prenosi mladim generacijama kroz školu animacije i školu stripa u JU Deseta osnovna škola Ilidža.
Tokom vremena potrošilo se mnogo olovaka i papira, ali ne i volje da ova priča svake godine dobije novi nastavak. Polaznici učestvuju i na takmičenjima, druže se sa vršnjacima iz drugih gradova i država, te upoznaju autore stripova iz svih dijelova svijeta.
- Iz prethodne generacije dvije učenice su učestvovale na međunarodnim konkursima, te ostvarile odlične rezultate, pohvalio je polaznice Majo i pojasnio da je jedna briljirala na Mostarskom festivalu stripa, gdje je osvojila prvo mjesto, a druga u Makedoniji zablistala na drugom mjestu.
Prije tri mjeseca sa prvim radovima krenula je i ovogodišnja generacija mališana. Talenat i volju imaju, a znanja su spremni usvajati.
Azur, Dorijan i Omar dio su ekipe koja se okuplja petkom poslije školskih obaveza u prostorijama Sarajevske škole stripa. Imaju po 12 godina, te ponosno navode da se za crtanje zanimaju od malih nogu. Veže ih zajednička ideja, a to je da od onih koji su donedavno bili čitatelji, postanu i kreatori u svijetu stripova.
- Kada sam krenuo crtati, bio sam mali, imao sam pet godina, prisjetio se Azur i pojasnio da je gledao videa i slike i onda crtao što je vidio.
Slično vršnjacima iz grupe, sa prvim skicama od malih nogu počeo je i Dorijan, koji nam je pokazao crteže i dodao kako u početku radi više skica, a onda ih objedini u jednu.
- Tako pravim ideje, otkrio nam je tajnu Dorijan i nastavio vješto okretati olovku po papiru ispred sebe.
Mnogo malih kadrova ispunjavalo je stranice bloka i ispod Omarovih dlanova.
- Moj junak izgleda kao čiča Gliša koji mora da se spasi kada krenu eksplozije, pokazao nam je scenarij svoje priče, u kojoj njegov junak ima težak i opasan zadatak pred sobom, baš kao i naš mali autor.
U susret jubileju
Prve časove crtanja stripa Jelena Popović davno je završila, ali još povremeno svrati u Centar zbog konsultacija vezanih za radove kojima je posvetila svoje slobodno vrijeme. Inspiracija za kreiranje crtanih svjetova joj je neiscrpna, pa se nada kako će u budućnosti ljubitelje stripa obradovati nekom posebnom pričom.
- Cijela ova priča će imati pet chaptera, a ovdje imam početak prvog, pokazala nam je sagovornica i dodala kako u svojim zamišljenim svjetovima ima jednak broj i muških i ženskih junaka, te da joj svaki od njih, zbog detalja koji ih karakterišu, oduzima različito vrijeme.
Šta znači više ili manje detalja oko crtanja junaka, protumačila nam je kroz likove kao što su Garfild ili Asterix i Obelix.
- Oni spadaju u jednostavnije ilustracije, jer su specifično dizajnirani kako bi imali malo detalja i trebalo bi ih kraće crtati, pojasnila je Jelena.
Sarajevska škola stripa u februaru iduće godine obilježava 20 godina rada, a za to vrijeme, znanja i vještine crtanja i pisanja scenarija steklo je oko 15 generacija, te stotine zaljubljenika devete umjetnosti koji će kulturu ovog kreativnog izražavanja sačuvati kroz stripove na kojima rade i koji bi trebali obogatiti tržište Bosne i Hercegovine i šire.