(FOTO) Zašto motociklisti ginu "kao na traci" u BiH: Osmero mrtvih u nepuna tri mjeseca

Sa mjesta nesreće/Sanel Konjhodžić

Sa mjesta teške nesreće u Sarajevu/Sanel Konjhodžić

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Srbijanac I. I. (44), posljednja je žrtva od ukupno osam koliko ih je nastradalo samo u nepuna tri mjeseca na putevima u Bosni i Hercegovini. 

Podsjetimo, u nesreći, koja se dogodila u četvrtak oko 9.40 sati na kolovozu magistralnog puta M-18, u mjestu Gornji Ivančići kod Ilijaša, učestvovali su kombi VW, za čijim volanom je bio E. I. (38), nastanjen u Brčkom i motocikl BMW, kojim je upravljao nastradali Srbijanac.

Nesretni 44-godišnjak, kako su precizirali iz MUP-a KS, poginuo je na mjestu događaja, a u 10.10 sati smrt je konstatovao i ljekar Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Kantona Sarajevo.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Istog dana, 50 minuta poslije ponoći, u jezivom sudaru dva motocikla u Prijedoru poginuo je vozač G. M. iz Prijedora. Vozač drugog motocikla M. M., također iz Prijedora, lakše je povrijeđen i prevezen je na Univerzitetski klinički centar Republike Srpske (UKC RS) u Banjoj Luci.

Strahoviti sudari

Stravične nesreće u kojima su žrtve motociklisti nisu zaobišle ni Hercegovinu. U nesreći kod Trebinja dogodio se strahovit sudar automobila i motocikla, koji je imao užasne posljedice. Dvije osobe izgorjele su u vozilu, a život je izgubio i motociklista.

Motociklista A. M. iz Sarajeva preminuo je u maju u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS) nakon osam dana provedenih u komi. On je podlegao teškim povreda glave zadobivenih u nesreći koja se dogodila u Konjicu.

Benjamin Spahović, brat MMA borca Tomislava Spahovića, preminuo je uslijed teških povreda koje zadobio u jezivoj nesreći koja se dogodila u maju u ulici Terezija u Sarajevu. On je preminuo u KCUS-u nekoliko dana nakon nesreće.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Vozač Passata, koji je učestvovao u nesreći, bio je priveden, ali se ubrzo našao na slobodi.

U teškoj saobraćajnoj nesreći koja se u maju dogodila u Donjoj Golubinji kod Žepča smrtno je stradao i motociklista S. H. (26). U ovoj teškoj nesreći učestvovalo je čak osam vozila - četiri automobila i četiri motocikla.

U Krajini je, također u maju, život izgubio 30-godišnji motociklista I. D. iz Bužima.

U aprilu u Hadžićima život je izgubio 19-godišnji H. Z. U nesreći su učestvovala dva motocikla. Vozač drugog motocikla je zadobio lakše povrede. 

U teškoj nesreći koja se u aprilu dogodila u u Mjesnoj zajednici Gradišće poginuo je i R. Š. (48) iz Zenice. On je preminuo uslijed teških povreda koje je zadobio nakon što je motociklom bez registarskih oznaka udario u betonski stub.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, motociklisti su označeni kao ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju. Najčešći uzrok nesreća u kojima učestvuju motociklisti su nepropisna ili neprilagođena brzina, preticanje, neraščišćeni putevi, neodgovarajuća oprema i alkohol.

Riječ struke

Međutim, nerijetko vozači automobila su krivci fatalnih nesreća, što je za Oslobođenje potvrdio i Milija Radović iz Agencije za bezbjednost saobraćaja na putevima u bh. entitetu RS.

- Motociklisti su u mnogo većem riziku da stradaju u odnosu na četverotočkaše. Taj rizik je 15 puta i više veći. Razlozi su jasni, motocikl nema ništa oko sebe, kao što je to slučaj sa automobilom, od lima do zaštitnih jastuka, pojašnjava Radović.

Naš sagovornik kaže da u BiH, prije svega, kategorije vozačkih dozvola za motocikliste nisu usklađene sa europskom direktivom. 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Kod nas motociklisti, bez ikakvog iskustva, mogu da sjedaju za motocikle najvećih kubikaža, preko 125, dok u EU morate imati najmanje dvije godine iskustva u nižoj kategoriji, naglašava Radović i dodaje:

- Kakva nam je obuka motociklista u autoškolama? Dođu, naprave krug, hajde malo obiđi čunjeve i dovoljno da položiš, a kasnije se sam uči na putu, a to se skupa pluća. Imamo li ijedan priručnik za motocikliste u BiH? Ja ga nisam vidio. Slovenija nam je najbliža i ima priručnik, koji obrađuje mnogo toga, od informacija kako se ulazi u svijet na dva točka, kako se počinje od najmanjih kubikaža, kakva je potrebna oprema, od kacige, pantalona, čizmi, ono što čuva motocikliste, do tehnike vožnje motocikla u krivini... 

Radović kaže da su nekoliko puta organizirali škole bezbjedne vožnje.

- Ljudi koji čitav život voze motocikle, kažu nisam ove neke stvari znao. Roditelji, jadni, plate djetetu motociklu, ali nemaju gdje da plate da ih adekvatno pripreme. Zato imamo toliko mrtvih na dva točka. Tu je problem i sa quadovima, jer imaju visoko težište, nisu svjesni da se lako prevrneš. Od nečega moramo krenuti, zaključio je Radović.