Vlast "uranila", profesionalni vozači u leru, ali... - Srbijanci nude rješenje

Niko ne smije da se suprotstavi Bruxellesu
Nakon što su državni ministri komunikacija i prometa te vanjskih poslova Edin Forto i Elmedin Konaković inicirali održavanje niza bilateralnih sastanaka s predstavnicima zemalja članica Evropske unije kako bi pronašli način za prevazilaženje problema ograničenog broja dana boravka u EU za profesionalne vozače iz BiH, autoprevoznici su im poručili da su “baš uranili”.
Borba za fotelje
Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić kaže za Oslobođenje kako je znao od prvog dana kada je krenula ta priča da niko ništa neće uraditi zato što mu to nije u interesu.
- Moramo biti realni, ne smije niko od njih da se suprotstavi Bruxellesu. Zato resorno ministarstvo, a ni ostale institucije nisu uradile apsolutno ništa da se izuzmu profesionalni vozači iz uredbe po kojoj mogu boraviti maksimalno 90 u 180 dana u EU, tvrdi on.
Smatra da rješenja sad nema, jer je sve bilo prepušteno stihiji. S druge strane, jedan od prijedloga autoprevoznika je bio, ističe, poziv na blokadu granica prema EU, ali...
- Samo bismo napravili još goru stvar. Ko smo mi da se možemo suprotstaviti jednoj Evropi? Niko i ništa. Znači, dobili bismo u tom slučaju još strožije mjere - uvođenje viza i tome slično i tek onda bismo imali problem, mišljenja je Grbić, koji podvlači da su bh. institucije trebale reagovati na vrijeme.
- Nije nama Evropa kriva, nego naše institucije i trebamo se boriti protiv njihovih ličnih interesa koji preovladavaju u želji za položajem, foteljama i slično, a ne bave se realnim problemima građana, smatra on.
Tvrdi da je zbog istupa u medijima i kritika vlasti dobio po nosu od Ministarstva komunikacija i prometa BiH.
- Na podjeli biletarnih dozvola nisam dobio nijedne dozvole zato što sam taj koji, ‘ajde da tako kažem, uslovno laje. I dalje ću ih kritikovati što nisu radili ništa. I tražiću rješenje u kojem navode zašto mi je odbijena dozvola, poručuje Grbić.
Paket mobilnosti
Ova uredba nije problem samo vozača iz BiH, nego svih zemalja zapadnog Balkana. Potpredsjednik Udruženja vozača 381 iz Srbije Srđan Tošić kaže za Oslobođenje da oni imaju konkretne prijedloge, pa i primjere gdje je EU promijenila prvobitnu odluku.
- Konkretan predlog je da vlade naših zemalja organizuju sa privrednim komorama jedan zajednički sastanak, gde ćemo usaglasiti stavove. A konkretan primer za našu šansu je Paket mobilnosti. EU je 2021. donela paket mera o transportu i u njemu je postojala sporna odredba koja je tražila da se vozilo i vozač nakon četiri sedmice moraju vratiti u matičnu zemlju. Na inicijativu i organizaciju Poljske i baltičkih zemalja, stopirana je. Tu je naša šansa, tvrdi on.