Šta je donijelo zaključavanje cijena: Političari "gule" sirotinju, a kupuju cijela sela

Građani kupuju samo ono što moraju
Mjera Vlade Federacije BiH i trgovaca nije dala rezultate, zaključane cijene nisu mnogo pomogle, ali je bolje uštedjeti 50 KM, nego ništa, kažu iz Udruženja potrošača BiH.
Potrošači već danima upozoravaju da su cijene proizvoda zaključane ovlaš, tek onako, te da su i proizvodi birani ko zna kako, jer ne vide poentu u tome da se snize i zaključaju cijene za tri vrste instant-kafe, a da na spisku nema nekih osnovnih namirnica, poput bezglutenskog brašna koje koristi veliki broj stanovnika.
Izborna obećanja
Ekonomski stručnjaci smatraju da nije rješenje zaključavanje cijena, te da ono nije dalo dobre rezultate ni proteklih godina.
Gordana Bulić iz Udruženja potrošača BiH kaže da je i ovo udruženje bilo dio radne grupe koja je zajedno sa resornim ministarstvom i trgovcima radila na spisku proizvoda koje treba zaključati, te da će vidjeti da se neki proizvodi, također, stave na listu.
- Trebalo bi da postoje neke poluge u društvu, prije svega, socijalne, da se poboljšaju uslovi života takvih kategorija. Međutim, takvih poluga mi nemamo, mi nemamo robne rezerve, nema inicijative koja je došla do kraja da se izvrši diferenciranje PDV stope, da se uvede nulta stopa na osnovne prehrambene proizvode. To se svaki put na izborima obeća i onda se na to zaboravi. Zato što je lakše ubirati PDV, zato što je PDV sigurniji, zato što se neće oporezivati nekretnine, a ima političara koji su kupili čitava sela, čitave planine, pa možete zamisliti koliki bi im porezi bili, ističe Bulić.
Dodaje da se ne oporezuju nekretnine, vikendice, a dok sve to stoji neoporezivo i sve to umanjuje prihod državi, bez ikakvog srama se gule najsiromašniji slojevi stanovništva koji jedva mogu da prežive.
- Zašto? Zato što je lakše uzimati na PDV-u, nego praviti zakon o oporezivanju nekretnina ili praviti robne rezerve, jer o tome treba brinuti, naglašava Bulić.
Admir Čavalić, ekonomski stručnjak i poslanik SBiH u Parlamentu FBiH, ranije je rekao da zaključavanje cijena ne smije biti ekonomska politika Vlade FBiH.
Kataloška akcija
- Ekonomska politika ne podrazumijeva kataloške akcije. Takve akcije su dio marketinga, marketinškog odlučivanja i vežu se za privatne velike trgovačke lance. Ovdje smo potpuno okrenuli igrače, zamijenili smo uloge u smislu da je Ministarstvo trgovine preuzelo na sebe da pravi neke kataloške akcije. Građani su vidjeli i prošle godine da ta akcija ne daje rezultate, smatra Čavalić.
Treći bojkot trgovina u BiH dao je određene rezultate, međutim, čini se da je veliki dio građana izgubio interes za učešće u ovom vidu borbe protiv visokih cijena namirnica. Iako je prošle sedmice stigao poziv da se krene u dvosedmični bojkot trgovina, od 21. februara do 7. marta, čini se da odziv građana i nije veliki.