Sprema se revitalizacija Unske pruge? Obnovljeni su razgovori, traže se rješenja

Unska pruga u zagrljaju Une i Troslapa _ ABDIHODZIC_IRMAN/
Pruga u zagrljaju Une i Troslapa/Irman Abdihodžić
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nakon što je krajem prošlog mjeseca okončana tradicionalna Una-regata, koja je uvela novinu da posjetioci mogu u turističkom vozu pratiti regatu od Bihaća do Bosanske Krupe, Krajišnici su uspjeli i u cilju da se ponovo aktualizira pitanje Unske pruge.

Zahtjev za ŽFBiH

Razmatraju se opcije uvođenja linije kanjonom Une tokom turističke sezone, mogućnosti uvezivanja sa Hrvatskim željeznicama, gdje imamo problem neriješenih prelazaka pruge granicom i šengenskih opterećenja, kao i obnovu redovnih linija ka Sarajevu i ostatku BiH.

Sve opcije su na stolu, obnovljeni su razgovori i traže se rješenja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Na vozu taj dan, tokom regate, imali su sastanak nadležni sa svih nivoa. Bili su prisutni gradonačelnik Cazina Nermin Ogrešević i gradonačelnik Krupe Armin Halitović, koji su zainteresovani za ovu turističku liniju i mimo regate. Iako je naš projekt bio uspješan, naš prvi ovogodišnji voz koji prati regatu samo je bio primjer kako možemo to iskoristi u turističke svrhe. Sada je već nastupila sezona godišnjih odmora i mislim da će svi nastavci tih razgovora tek uslijediti, kazala nam je Arijana Vojić iz Nacionalnog parka Una.

Revitalizacija Unske pruge preklopila se sa interesima Razvojne agencije Unsko-sanskog kantona (RAUSK), čiji su predstavnici nedavno od uprave Željeznica Federacije BiH zatražili ponovno uvođenje putničkog voza Bihać - Bosanski Novi, kako bi Krajina dalje bila uvedena u sistem mreže Željeznica Federacije.

- Na inicijativu RAUSK-a održan je sastanak između našeg direktora Senada Zulića i Namira Mahmutovića, šefa Sektora za teretni i putnički promet Željeznica FBiH, te direktora prometno-poslovnog područja i infrastrukture PP Bihać. Revitalizacija Unske pruge ima strateški značaj ne samo za USK nego i cijelu Bosnu i Hercegovinu, a kako je već u toku uspostavljanje vozne linije Sarajevo - Bosanski Novi - Zagreb, imajući to u vidu, tražili smo od gospodina Mahmutovića da se u taj projekat kao prijedlog uvrsti i vozna linija, bar u konačnici kao linija turističkog voza, svake godine od proljeća do jeseni Bosanski Novi - Bosanska Krupa - Bihać - Martibrod, a kasnije u nekom narednom periodu i za širu regiju u pravcu Knina. Obnova ili uspostavljanje ove vozne linije značajno će doprinijeti kao strateški element razvoju turizma, intermodalnog prometa, rasterećenju cestovne infrastrukture, povećanju sigurnosti u saobraćaju, te će omogućiti efikasniji i ekonomičniji transport robe, ispričao nam je Adnan Bajrić iz Razvojne agencije USK-a.

Unska pruga trenutno je pustinja/

Unska pruga trenutno je pusta

Zbog značaja razvoja kantona i uloge koju može imati teretni i putnički željeznički saobraćaj, iz RAUSK-a su zatražili pomoć i od nadležnih kantonalnih ministarstava. Ukoliko nije moguće u relativno brzom roku pustiti vozove za redovni saobraćaj u Krajini, Krajišnici su spremni prihvatiti opciju za periodično uvođenje željezničkog saobraćaja na temelju razgovora kojeg su predstavnici uprave Željeznica imali sa uposlenima iz Nacionalnog parka Una, turističkih zajednica i Ministarstva privrede USK-a.

Idejna rješenja

Namik Mahmutović, direktor Sektora za putnički i teretni saobraćaj ŽFBiH, apeluje na nadležne državne vlasti da se riješi problem šengenskog pojasa, jer Unska pruga, od Bihaća prema Martinbrodu, na nekoliko mjesta prelazi državnu granicu. Tako Željeznice, iako u većem dijelu održavaju Unsku prugu koja se odmah može staviti u funkciju, ne mogu pristupiti svom dijelu pruge od Loskuna prema Kulen-Vakufu i Martinbrodu, te dolazi do propadanja i uništavanja ovog dijela, jer redovno održavanje nije moguće.

Prvi naredni korak je izrada studije i pratećih rješenja za revitalizaciju Unske pruge, a Vijeće ministara Bosne i Hercegovine za to je osiguralo sredstva iz dijela prikupljenih od dozvola za korištenje radiofrekventnog spektra.

Ministarstvo komunikacija i prometa BiH taj posao je povjerilo Bosanskohercegovačkoj željezničkoj javnoj korporaciji (BHŽJK).