Slučaj Viaduct pred završetkom: CBBiH ispoštovala Schmidtovu odluku, novac prebačen MFT-u

cbbih foto.jpeg/

Priča pred završetkom/Ilustracija

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nakon odluke visokog predstavnika Christiana Schmidta, Centralna banka BiH je prebacila novac za isplatu duga Viaductu na račun Ministarstva finansija i trezora BiH, potvrženo je iz CBBiH za medije.

Ovaj transfer izvršen je na osnovu zahtjeva spomenutog ministarstva, koji je upućen 18. jula, dan nakon što je Schmidt nametnuo odluku o tome kako će biti isplaćen pvaj dug. Međutim, zahtjev nije potpisao ministar Srđan Amidžić, inače kadar SNSD-a, nego njegov zamjenik Muhamed Hasanović.

Podsjećanja radi, Schmidt je svojom odlukom od 17. jula naredio da se dug Viaductu isplati iz akumuliranih sredstava ostvarenih naplatom akciza na gorivo, koja su namijenjena za izgradnju i obnovu autoputeva i puteva u BiH. Ovaj novac se prikuplja još od 2018. godine i od tada leži neiskoristen na računu, jer se entiteti ne mogu dogovoriti o načinu njegove raspodjele.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Prema Schmidtovoj odluci, sa ovog računa će se a račun kojeg dostavi Ministarstvo finansija i trezora BiH, prebaciti 120 miliona maraka, te će se o tome obavijestiti Viaduct, kako bi dostavio račun na koji će se izvršiti isplata. Od trenutka kada se novac prebaci Ministarstvu finansija i trezora BiH smatraće se da su ona dostupna povjeriocu, te se dalje neće obračunavati kamata.

Ovaj iznos će biti odbijen od dijela kojeg bi u budućnosti trebao dobiti RS od naplaćenih putarina. Ukiliko taj iznos, kada bude dogovorena raspodjela, bude manji od 120 miliona KM, RS neće dobijati novac od putarina sve dok ova suma ne bude dostignuta.

Kako bi spriječio blokadu isplate, Schmidt je odlukom ovlastio zamjenika ministra finansija i trezora da potpiše sve potrebne dokumente, ukoliko ministar nije u mogućnosti ili odbija da uradi svoj posao.

Isplatom ovog novca će se zaustaviti pljenidba imovine Centralne banke BiH, kao i blokada računa BHANSA-e, što je do sada činjeno radi namirenja duga Viaductu.