Sindikat kontrolora letenja odbacuje optužbe BHANSA-e o zloupotrebama bolovanja

Kontrolori letenja//

Foto: BHANSA 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sindikat kontrolora letenja oštro je reagovao na izjave direktora BHANSA-e, Davorina Primorca, koji je govorio o iznenadnom i naglom povećanju bolovanja, tvrdeći da to ugrožava rad agencije. Sindikat njegove tvrdnje smatra tendencioznim i neutemeljenim.

„Uvažavajući zabrinutost direktora Agencije za funkcionisanje sistema, podržavamo primjenu svih zakonskih mehanizama za provjeru i otkrivanje eventualnih zloupotreba prava na bolovanje. Međutim, odbacujemo tendenciozno i javno etiketiranje kontrolora letenja kao odgovornih za navodna lažna bolovanja, kao i višestruko preuveličavanje podataka o kašnjenjima u zračnom prostoru BiH“, navode iz Sindikata.

Posebno ih je zabrinula izjava o „organizovanom odlasku na bolovanje“ i tvrdnja da je BHANSA tokom jednog vikenda prouzrokovala preko 70.000 minuta kašnjenja, što Sindikat demantuje zvaničnim podacima Eurocontrola koji pokazuju da je stvarna brojka oko 15.000 minuta. „To jasno ukazuje na manipulaciju činjenicama s ciljem narušavanja integriteta zaposlenih“, dodaju.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sindikat podsjeća da oko 150 kontrolora svakodnevno, uprkos otežanim uslovima rada i povećanom broju letova, ulaže maksimalan trud da održi sigurnost i efikasnost u zračnom prostoru. Ističu da je operativni kapacitet često nerealno smanjen, te da su kašnjenja ponekad neizbježna, bez obzira na stanje kadrova. „Sugerirati drugačije znači ignorisati struku i stvarno stanje sistema“, poručuju.

Ujedno, Sindikat poziva Upravu BHANSA-e da se suzdrži od javnih optužbi bez čvrstih dokaza i zakonske osnove. Umjesto kampanja protiv zaposlenih, traže od uprave da ispuni zakonske obaveze prema radnicima, od kojih mnoga prava još nisu priznata od osnivanja Agencije.

Također podsjećaju da su sindikati i Udruženje kontrolora letenja posljednjih mjeseci intenzivno radili na osiguranju sredstava za isplatu plata i nastavak važnih projekata unutar Agencije, koji nikada nisu obustavljeni, iako su zaposleni doživjeli smanjenje plata od 20%. Direktor i uprava su, kako navode, o tome samo šturo informisali javnost.

Sindikat zaključuje pitanjem za upravu i direktora BHANSA-e da li ovakav odnos prema zaposlenima zaista predstavlja zaštitu radnika, posebno onih koji su temelj sistema kontrole zračnog saobraćaja. Iz Sindikata poručuju da su spremni za dijalog, ali će „odlučno reagovati na svaki pokušaj narušavanja prava, časti i dostojanstva uposlenika, kao i na pokušaje skretanja pažnje s pravih problema, za koje je odgovorna upravljačka struktura Agencije“.