Saznajemo: Pomjeren rok za sanaciju pruge kod Jablanice, evo kada bi radovi trebali biti gotovi

Cengiz radovi pruga/Anadolija/
Radnici Cengiza u Donjoj Jablanici/Anadolija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sanacija oštećenog dijela željezničke pruge kod Jablanice je u toku. Oslobođenje saznaje da bi se radovi trebali okončati do kraja januara, te ponovo staviti u promet željeznički saobraćaj na dionici Sarajevo - Ploče, koji je prekinut 4. oktobra usljed prirodne nesreće (velikih poplava i klizišta) koja je zadesila ovaj dio zemlje.

Uvećani troškovi

Za obnovu su zaduženi radnici turske kompanije Cengiz Insaat. Iako je, saznajemo, prvobitno planiran završetak radova sredinom januara, zbog snijega i vremenskih uslova, rok je pomjeren za petnaestak dana do kraja mjeseca.

U Tuzlanskom kantonu imamo pad izvoza od nekih 12 posto za treći kvartal, a četvrti će biti još gori, kaže Kikanović

Zbog zastoja željezničkog saobraćaja pretrpljene štete se mjere desetinama miliona maraka. Najteže su prošli lukavački GIKIL i zenički ArcelorMittal, jer nisu mogli dopremiti sirovinu iz Luke Ploče. Ali, mnogo je kompanija i preduzeća koji su pretrpjeli ogromnu štetu što direktno, što indirektno.
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Šteta je ogromna. Trebalo bi sabrati štetu koju je pretpjela svaka od kompanija koja je morala tražiti alternativni prevoz za robu. Posebno oni koji nabavljaju robu i sirovine preko Luke Ploče. Tu su i oni koji dobavljaju naftu i naftne derivate, a koji su se morali prebaciti na to da im sirovina stiže cestovnim prevozom, gdje su troškovi višestruko veći. Početkom decembra govorilo se da je gubitak GIKIL-a i ArcelorMittala do tada oko 15 miliona maraka, kazao je Ibrahim Meškić, potpredsjednik Udruženja poslodavaca Zeničko-dobojskog kantona.

Ibrahim Meškić/Muhamed Tunović

Ibrahim Meškić: Cestovni prevoz je mnogo skuplji/Muhamed Tunović

Muhamed Tunović/OSLOBOđENJE

Dnevni gubitak same Željeznice Federacije BiH je 280.000 KM, jer ne rade. Štetu trpe i Željeznice Republike Srpske, jer su one prebacivale robu i sirovine u neke od kompanija u ovom entitetu, a koje su dobijale preko Ploča.

Kako su nam kazali u ŽFBiH, rok je prolongiran zbog otežanih uslova na terenu, odnosno sporijeg sušenja betona

- Oni imaju ogromnu štetu, a to se ne može porediti sa štetom velikih kompanija kao što su GIKIL iz Lukavca i ArcelorMittal Zenica. Mnogi su pogođeni direktno, a indirektno još više. Više desetina miliona maraka štete je dosad nastupilo, istakao je Meškić.
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nedret Kikanović, direktor Privredne komore Tuzlanskog kantona, izjavio je da je, zbog prekida željezničkog saobraćaja u Jablanici, najteže pogođena privreda Tuzlanskog i Zeničko-dobojskog kantona.

Pad izvoza

- GIKIL je najveći uvoznik i drugi najveći izvoznik u Bosni i Hercegovini. Nemogućnost nabavke sirovina koja utječe na rad kompanije odražava se i na spoljnotrgovinsku razmjenu, kako TK-a, tako i BiH. A GIKIL vuče za sobom i druge kompanije koje rade određene poslove za njih. U Tuzlanskom kantonu imamo pad izvoza od nekih 12 posto za treći kvartal. Očekujemo da ćemo u četvrtom kvartalu imati još veći pad izvoza, što će sigurno utjecati i na spoljnotrgovinski bilans kantona i same pokrivenosti uvoza izvozom, istakao je Kikanović.

Svi se nadaju da će željeznička pruga kod Jablanice biti što prije sanirana, da će kompanije uskoro moći ponovno dobavljati sirovine preko Luke Ploče i prebacivati ih željezničkim transportom.