Saobraćajni čep na ulazu u Mostar: Šabanović traži hitnu izmjenu rada semafora

Nepomična kolona vozila/Viber
Na sjevernom ulazu u Mostar, na magistralnoj cesti M17, posljednjih su dana zabilježene kilometarske kolone. Intenzivan promet, posebno tokom turističke sezone, ali i manjak alternativnih pravaca dodatno opterećuju već preopterećenu saobraćajnicu.
Ove gužve na ulazu u Mostar već dugo frustriraju građane i putnike, a bile su tema i na sjednici Predstavničkog doma Parlamenta Federacije BiH.
Zastupnik Haris Šabanović ponovo je zatražio hitnu izmjenu režima rada semafora na ovoj kritičnoj raskrsnici.
- Zbog pogrešnog režima rada semafora trpe svi – građani Mostara, privreda, turizam, pa i komunalne službe. Ne mogu da prihvatim da nije moguće barem pokušati s alternativnim rješenjima. Očekujem hitnu reakciju nadležnog javnog preduzeća, jer već smo izgubili previše vremena. Ukoliko se to ne desi, bit ćemo primorani koristiti i druge načine kako bismo ukazali na ovaj problem, rekao je Šabanović.
Ukazao je i na nedostatak interesa preduzeća Ceste FBiH da se ozbiljnije pozabavi ovim saobraćajnim izazovom, te zatražio podršku i konkretne korake od rukovodstva Parlamenta.
Ogromne gužve na ulazu u Mostar iz pravca Sarajeva svakodnevno usporavaju lokalni i tranzitni saobraćaj. Riječ je o raskrsnici na magistralnoj cesti M-17, ključnom koridoru za ekonomske i turističke tokove između sjevera i juga zemlje, ali i prema susjednim državama.
Šabanović je još u maju uputio inicijativu prema Cestama Federacije u kojoj je zatražio izmjene u načinu rada semafora, koji su pušteni u funkciju u maju prošle godine kao privremeno rješenje u cilju povećanja sigurnosti u saobraćaju.
Iako je sigurnost, prema dostupnim podacima, povećana i broj nesreća smanjen, Šabanović tvrdi da je došlo do saobraćajnog kolapsa na magistralnoj cesti M-17, dionica 014-Potoci Mostar, odnosno na žili kucavici u FBiH, magistralnom pravcu Sarajevo – Dubrovnik. Smatra da je sada krajnje vrijeme za novo, efikasnije rješenje.
- Predlažem da se pokuša sa klasičnim režimom rada semafora, koji bi se temeljio na vremenskim intervalima u omjeru 75 prema 25 u korist glavnog magistralnog pravca, umjesto sadašnjeg sistema pametnih semafora sa kamerama i induktivnim petljama koji se nije pokazao efikasnim po pitanju pružanja usluga, istakao je Šabanović.