Profesor Lindov o sigurnosti saobraćaja u BiH: Mi samo brojimo mrtve glave, ne radimo ništa drugo

lindov osman/
Lindov: Mora se usvojiti jasna strategija i plan
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Na magistralnom putu M-17, dionica Jablanica-Mostar, jutros se dogodila teška saobraćajna nesreća u kojoj je smrtno stradala jedna osoba.

Do udesa je došlo u tunelu Salakovac, a u njemu su učestvovala dva automobila i jedan kamion koji se zapalio i u potpunosti izgorio.

Ovo je samo jedna u nizu saobraćajnih nesreća na magistralnom putu M-17, a koje nažalost često završavaju sa smrtnim ishodima. Čini se da vlasti u BiH rade veoma malo na prevenciji, dok javnost više i ne broji mrtve glave.

Autoput je rješenje

Dionica od Konjica pa do mora posebno je opasna u ljetnom periodu kada je saobraćaj pojačan i kada mnogi bh. građani, ali i ljudi iz drugih zemalja koriste ovaj put kako bi u konačnici stigli do primorja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Osman Lindov, profesor na Fakultetu za saobraćaj i komunikacije UNSA, u razgovoru za Oslobođenje kaže da moramo biti svjesni posljedica koje nosi ova dionica, posebno u ovom periodu.

- To mora biti dobar reper ili indikator da se mora nešto uraditi na toj saobraćajnici. Nije samo rješenje kamera i policija, svakako da treba i toga biti, ali nije to rješenje. Ako hoćemo da spašavamo živote, mi jednostavno moramo ići u izgradnju infrastrukture, i prema sjeveru i jugu, rekao je Lindov.

Ističe kako ćemo najviše života spasiti izgradnjom "famoznog koridora Vc kojeg najavljujemo već 20 godina i još uvijek ga nemamo".

- Ako dogovorimo čitav posao na koridoru Vc, ja vam garantujem da ćemo drastično smanjiti broj saobraćajnih nesreća. Dok se to ne desi, moramo usvojiti jasne strategije, mi nemamo strategiju na nivou države, nemamo akcioni plan iako je to zakonska obaveza, a donosimo ga već 15 godina, kazao je.

Dodaje kako svi, počevši od lokalnih zajednica do državnih, moraju raditi svoj posao uključujući ministarstva ali i institucije.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Mi nemamo nekakvih ozbiljnih kampanja za sprječavanje života u saobraćaju, imamo samo evidenciju i medijske natpise i onda nešto kažem ja ili neko drugi i time završavamo priču, poručio je Lindov.

Na pitanje šta konkretno vlasti moraju uraditi, Lindov kaže:

- Država mora usvojiti Strategiju o sigurnosti saobraćaja u Bosni i Hercegovini, mora napraviti akcioni plan, mora obavezati entitete, kantone, lokalne zajednice šta im je činiti na svom prostoru, istakao je i dodao da se u toj priči mora pažnja posvetiti i rekonstrukciji postojeće cestovne infrastrukture.

Pitanja za ministarstvo

Kada je riječ o provjerama sigurnosti puteva u našoj zemlji, profesor Lindov kaže da je na tom polju urađeno veoma malo i da su provjerene male dionice.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Mi moramo reagovati na pojedine tunele radi neosvjetljenja tunela, moramo reagovati na pojedine mostove koji nam već propadaju, moramo reagovati na pojedine odrone koje često imamo na našim saobraćajnicama, poručio je on.

Lindov je rekao da reakcije u tom smislu nema, te da je jedino rješenje na kojem radimo u zadnjih 10 godina - nova kamera.

- Ljudi poslije tri mjeseca saznaju gdje je kamera, tu uspore, i na drugim dionicama nadoknađuju to vrijeme koje su vozili sporije. Znači moramo se organizovati, boriti protiv toga što se zove pogibije u saobraćaju i toga trenutno nemamo, priča sarajevski profesor.

On smatra da je za ovakvo stanje najodgovornije Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, te je dodao kako ministra Edina Fortu treba upitati zbog čega ne postoji Strategija o sigurnosti saobraćaja u BiH, kao ni Vijeće za sigurnost u saobraćaju.

- Tu bi na ekspertnom mišljenju davali neke smjernice šta trebate raditi, međutim mi to 15 godina ne znamo, ne umijemo i nećemo da napravimo, jednostavno hoćemo da evidentiramo samo mrtve glave i onda kažemo 'kako se to se dešava nama više nego drugima', a eto to je razlog zašto nam se to dešava, zaključio je profesor Lindov u izjavi za naš list.