Prevoznici traže pomoć, BHRT tone, a državni ministri iz RS-a prave se da spavaju

Amidžić je optužio Konakovića za štetu načinjenu budžetu BiH/Damir Deljo
Ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto izvijestio je Vijeće ministara na današnjoj sjednici o problemima prevoznika. Najavio je da će sa prevoznicima ponovo sjesti 30. maja, te poručio da je pokrenuo regionalnu inicijativu i da će se nastupati zajednički prema Evropskoj komisiji.
- Ne može se očekivati izmjena Šengenskog sporazuma, ali se traži mjerenje sati boravka, a što bi im dodalo 10 do 15 dana. To je prijedlog vozača. Nastavit će se na međunarodnim instancama raditi na rješenju. Trgovinske komore svih zemalja regije također će zajednički nastupiti prema Evropskoj komisiji, kazao je on.
Dodao je da se ne može predvidjeti reakcija EK-a, ali da regionalni nastup može imati zadovoljavajući rezultat.
Dugovi BHRT-a
Iz Konzorcij Logistika BiH, koji okuplja više od 90 posto kapaciteta međunarodnog drumskog transporta iz naše zemlje, naveli su da je Vlada entiteta RS u potpunosti podržala reformske zahtjeve sektora, a da je premijer Radovan Višković naložio hitnu pripremu izmjena zakona i podzakonskih akata iz nadležnosti Vlade i Porezne uprave RS-a.
- Pozdravljamo odluku da se započne usaglašavanjem propisa u vezi sa povratom trošarina na dizel-gorivo, čime će se stvoriti uslovi za uvođenje već standardizovane prakse u zemljama EU i regije. Konzorcij još zahtjeva povećanje dnevnica za vozače, prenos poreskih olakšica na period od pet godina, subvencionisanje nabavke ekoloških vozila, reformu fiskalizacije u međunarodnom transport, te status izvozne djelatnosti za međunarodni transport i povećanje pravne sigurnosti, navode iz Konzorcija.
Opredijeljenost Vlade RS-a je da se do jeseni ove godine realizuju sve reformske mjere.
Vijeće ministara BiH nije usvojilo zaključak kojim bi se pomoglo BHRT-u s nagomilanim dugom, jer su ministri iz reda srpskog naroda odbili raspravu.
- Ministri iz srpskog naroda, po ključnim pitanjima, prave se da spavaju, poručio je Forto.
- Tu štetu će neko morati da plati, a to su građani. Ako potpišete ugovor o pružanju usluga, a navedeno je da je bez naknade, ne znači da je aktivnost neoporeziva. Konaković ne može stvarati obaveze koje nisu odobrene budžetom. Shodno tome sam uputio dopis UIO o tome radi li se o oporezivom prometu i dobili smo odgovor da je dug 170.000 dolara PDV-a. Konaković mora objasniti ko će to platiti, rekao je Amidžić.
Državno Ministarstvo finansija konačno je uplatilo BHANSA tranšu na osnovu privremenog finansiranja, kako bi Agencija mogla preživjeti blokadu računa uzrokovanu dugom entiteta RS prema kompaniji Viaduct. Radi se o prvoj tranši od devet miliona i 200 hiljada KM za mart, april i maj ove godine. Ministarstvo je dužno mjesečno transferirati sredstva BHANSA po osnovu zahtjeva za sredstvima u skladu sa rashodima.
Digitalizacija uprave
Ministar pravde BiH Davor Bunoza objavio je kako je jednoglasno usvojen Nacrt izmjena Zakona o upravnom postupku. Navodi da se tim izmjenama strankama omogućuje komunikacija putem videoplatformi.
- Upravna tijela će im olakšati pribavljanje podataka iz evidencija koje već posjeduju javni organi. Digitalizacija uprave i pravosuđa nužan je proces, na čijem smo putu napravili važan iskorak. Stvaramo temelje za primjenu e-dokumenata i uspostavu jedinstvenog upravnog mjesta, čime se postupak značajno olakšava za stranke, te više neće biti potrebno obilaziti više institucija, jer će podatke službena tijela pribavljati po službenoj dužnosti, bez dodatnog gubitka vremena i sredstava, naveo je Bunoza.