'Požar' u BHANSA-i će se ugasiti, ali... - U slučaju Viaduct posla će imati i tužioci!

Forto sa BHANSA/Anadolija

Vinko Malnar: Sad se i kontrolori moraju baviti politikom /Anadolija

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto sastao se danas sa sa predstavnicima Sindikata zaposlenika Agencije za pružanje usluga u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA). Niz je posljedica s kojima bi se naša zemlja mogla suočiti ako slovenskoj firmi Viaduct ne bude isplaćen iznos veći od 100 miliona KM. Dug raste svakim danom i to za skoro 20.000 KM.

Spašavanje BHANSA

Do problema je došlo nakon što Vlada RS-a nije ispoštovala ugovor o dodjeli koncesije za izgradnju hidroelektrana ovoj firmi. Uslijedio je spor pred Arbitražnim vijećem u Washingtonu, a potom i presuda u korist Viaducta.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U intervjuu za slovenačko izdanje magazina Forbes suvlasnik Viaducta Boris Goljevšček poručio je da neće stati dok ne dobije svoj novac, te da se pripremaju i druge mjere za naplatu, pored zapljene imovine BiH, unutar i izvan zemlje.

- Zato što ne vidimo drugi način da vratimo dug. Nećemo stati. Novac ćemo dobiti na bilo koji način. Neki će misliti da je to neprimjereno, jer na kraju će patiti ljudi, a ne političari, poručio je Goljevšek.

Prva na udaru, uz Centralnu banku BiH, našla se BHANSA. U međuvremenu je potvrda o zamrzavanju sredstava ovoj bh. agenciji stigla iz Eurocontrola.

Vidimo svjetlo na kraju tunela, nazire se kraj agoniji finansiranja BHANSA, kaže Malnar

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- BHANSA je kolateralna šteta, ovo s njima nema nikakve veze. Postoji još nekoliko procesa koji su daleko po iznosima veći od Viaducta. Ako sad otplatimo ovaj dug koji je proizveo RS, to će uspostaviti presedan za sve buduće otplate. Ukoliko ne riješimo privremeno finansiranje BHANSA, naša država može pretrpjeti štetu koja nadilazi iznos koji je potrebno platiti. BiH ne samo da će izgubiti prelete i prihode koji se broje desetinama miliona KM nego će potencijalno izgubiti kontrolu nad svojim nebom i bit će ta kontrola prepuštena drugim državama. Povratak kontrole sopstvenog neba može trajati godinama, a možda je nikad više ne dobijemo. Postoji veliki rizik da sva četiri naša aerodroma izgube mogućnost da rade letove, upozorio je Forto.

Dodao je da je pripremljena odluka o privremenom finansiranju BHANSA koja je u nacrtu, te da bi se u utorak trebala naći na sjednici Vijeća ministara. Izrazio je nadu da će svi pokazati dovoljno zdravog razuma kako bi se ona i usvojila.

 

- Ukoliko ova odluka bude donesena u utorak i ukoliko bude dovoljno sredstava, a očekujem da ima, mi smo ugasili požar u smislu funkcionisanja BHANSA. Potrebno je uspostaviti načine isplata dugova nastalih međunarodnim tužbama protiv BiH, bez obzira na to o kojem nivou vlasti se radi. Danas je to bh. entitet RS, sutra može biti neki kanton, rekao je Forto, naglasivši da je bitno uspostaviti sistem u kojem će onaj koji je proizveo štetu platiti.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja
Forto sa BHANSA/Anadolija

Edin Forto se sastao sa predstavnicima Sindikata zaposlenika BHANSA/Anadolija

Vinko Malnar, predsjednik Sindikata kontrolora letenja u BiH, kazao je da, nakon što je BHANSA blokiran račun, a radnicima smanjene plate, rješenje vidi u privremenoj odluci koju je pripremio ministar Forto.

- Kontrolori su dovedeni u situaciju koja nama nije prirodna, a to je da se bavimo politikom. Evo, ja govorim o rješavanju problema koji nije proizvela BHANSA, koje nisu proizveli kontrolori. BHANSA godišnje uveze 85 miliona KM, a od toga uplati 20 miliona u entitetske institucije na ime raznih doprinosa. Vidimo svjetlo na kraju tunela, nazire se kraj agonije finansiranja BHANSA, jer trenutno su sredstva blokirana, rekao je Malnar, koji ne želi da se bavi nikakvim presudama ni arbitražnim postupcima.

Povratak kontrole sopstvenog neba može trajati godinama, a možda je nikad više ne dobijemo, upozorio je Forto

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Želim da se bavim kontrolom letenja, za to sam školovan, a ova država je uložila ogromne novce u mene. Školovanje kontrolora traje više od tri godine i košta preko 200 hiljada KM. Nismo kadar kojeg ima na birou. Ako se problem finansiranja BHANSA ne riješi, dolaze u pitanje ne samo plate zaposlenika već i vitalni instrumenti potrebni za avionski saobraćaj, napominje.

500 uposlenika

Malnar je pozvao Vijeće ministara “da sačuva egzistenciju, ne samo kontrolora letenja već svih 500 uposlenika, počevši od higijeničarke do oblasnog kontrolora letenja, kao i njihovih oko 1.800 članova porodica”.

Iako su mediji objavili da je Tužilaštvo BiH formiralo predmet koji se odnosi na slučaj Viaduct, ministar Forto je izjavio da on nema informacija o tome, ali i da je posljednjih dana razgovarao s kolegama o tome ko bi trebalo da pokrene krivičnu prijavu protiv odgovornih zbog ogromne štete po BiH, ne samo po budžet već i u smislu narušavanja ugleda potencijalnim gubljenjem kapaciteta kontrole neba.

Cijeli Dnevnik O Kanala možete pogledati u nastavku:

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja