Politika ne pita struku: Odluka je donesena, trgovci naftom će je provesti, a građani platiti?

Cijene goriva padaju/Ilustracija/Pixabay
Novi udar na džepove građana?
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Vijeće ministara Bosne i Hercegovine nedavno je donijelo Odluku o kvalitetu tečnih naftnih goriva kojom se uređuje tržište naftnih derivata u BiH i preuzimaju odgovarajuće direktive EU u ovoj oblasti.

Kako su saopćili iz Vijeća ministara, ova odluka važna je i za pristup naše zemlje Svjetskoj trgovinskoj organizaciji (WTO) u kontekstu završetka posljednjih bilateralnih pregovora u procesu pristupanja.

Kontakti sa Rusijom

Staša Košarac, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, izjavio je kako će u narednom periodu razgovarati sa slovenačkom ambasadoricom Anitom Pipan u vezi s ubrzanjem procesa pristupa naše zemlje Svjetskoj trgovinskoj organizaciji.

- Iskoristio sam priliku i obavijestio ambasadoricu Slovenije Anitu Pipan da je BiH donijela određenu vrstu normativnih akata i ona bi, kao predsjedavajuća grupe za članstvo BiH u Svjetskoj trgovinskoj organizaciji, trebala uskoro doći u Sarajevo ili da se nađemo u Genevi, da vidimo kako ćemo ubrzati taj postupak, rekao je Košarac.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Iako se još čeka da odluka bude zvanično objavljena, nazire se da će ona biti po mjeri Rusije, koja u suštini već dugi niz godina blokira ulazak Bosne i Hercegovine u Svjetsku trgovinsku organizaciju.

Ministar Košarac najavio je intenziviranje kontakata sa Rusijom nakon usvajanja ove odluke, a sve s ciljem ulaska BiH u WTO.

Za sada je poznato da će se na osnovu odluke koju je donijelo Vijeće ministara BiH vršiti markiranje goriva. Gdje i na koji način će to biti rađeno, još nije poznato, s obzirom na to da resorno ministarstvo ima rok od 90 dana za donošenje pravilnika o markiranju goriva, u kojem bi svi ti detalji trebali biti objašnjeni.

image

Milenko Bošković: U EU se boja sipa u plavi dizel

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Od Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH zatražili smo da nam dostavi odluku, ali do trenutka pisanja ovog teksta odgovor nismo dobili.

Milenko Bošković, predsjednik Udruženja prometnika naftnih derivata FBiH, u izjavi za naš list kaže da u Bosni i Hercegovini ništa ne može bez politike.

- U odluku o kvaliteti goriva su ugrađeni neki dijelovi koji su više politički, nego što se baš odnose na kontrolu kvalitete, rekao je.

Kada je riječ o markiranju goriva, Bošković ističe da se takav sistem ne primjenjuje u Evropskoj uniji.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Bošković smatra veoma važnim to hoće li proraditi Rafinerija nafte u Brodu, jer nemamo gorivo iz domaćih izvora, već ga moramo uvoziti

- Mi ovu odluku još nismo vidjeli, niko je nema, ona još nije objavljena na zvaničnim stranicama Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa. Sve je urađeno 5 do 12, kao što se i radi u Bosni i Hercegovini. Neke ispravke koje se odnose na aditiviranje rađene su baš na sjednici Vijeća ministara koja je bila u četvrtak, kazao nam je.

Uspjeli su se, kako tvrdi Bošković, izboriti da Pravilnik o markiranju goriva donese Vijeće ministara iako to prvobitno nije tako zamišljeno.

- Prvobitno ga je trebao predložiti i donijeti ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa uz suglasnost entitetskih ministarstava. Ono zašto smo se mi na neki način izborili, uz razumijevanje određenih ljudi iz politike, jeste da odluku ne donosi i predlaže državni ministar uz suglasnost entitetskih ministara energije, nego će taj pravilnik ići na usvajanje u Vijeće ministara BiH, priča Bošković.

Po uzoru na Srbiju?

Na naše pitanje šta bi trebalo pisati u pravilniku, Bošković nije želio precizno govoriti, ali siguran je da će cijeli proces dovesti do većih troškova za uvoznike i trgovce naftom, posljedično i za kupce, odnosno građane.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Nekakve neformalne informacije su da to markiranje treba biti kao u Srbiji, gdje se markiraju sva goriva i to plaćaju u prvom redu uvoznici, odnosno trgovci, a oni će to u uslovima ograničene marže morati prenijeti na kupce. Koliki će biti svi ti troškovi, saznat ćemo kad pravilnik bude donesen, kazao nam je on.

U zaključku našeg razgovora požalio se na to da po ovom pitanju politika uopšte nije konsultovala struku.

- Mi iz udruženja živimo sa tim godinama, borili smo se da odluka bude što kvalitetnija. Nažalost, niti u jednom koraku nije uzeto u obzir mišljenje struke. Konsultirani su predstavnici nekih kontrolnih kuća iz BiH, koji bi to radili i koji su zainteresirana strana u ovom postupku, jer bi oni naplaćivali te usluge, zaključio je Bošković.