Oznaka porijekla na svakom proizvodu i podrška domaćim proizvođačima

Trgovina ilustracija/

Važno je raditi i na brendiranju domaćih proizvoda

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na prijedlog federalnog Ministarstva trgovine donijela Odluku o izradi strategije razvoja trgovine FBiH za period od 2025. do 2031. godine.

Ciljevi i resursi

Odlukom je, kako su nam rekli iz resornog ministarstva, precizirano da će se strategijom definirati pravci, ciljevi i resursi daljeg razvoja trgovine u FBiH. Također, osigurat će se usklađenost razvojnih pravaca i strateških ciljeva sa ciljevima iz Strategije razvoja FBiH 2021-2027, kao i sa dokumentima relevantnim za proces integriranja Bosne i Hercegovine u Evropsku uniju, te drugim međunarodno priznatim obavezama naše zemlje.

- Odlukom je određeno da će Ministarstvo u procesu izrade strategije osigurati učešće zainteresiranih strana, kao što su nadležni federalni i kantonalni organi uprave, upravne organizacije, jedinice lokalne samouprave, organizacije civilnog društva, privredne/gospodarske komore, privredna društava iz oblasti trgovine, akademske zajednice, udruženja potrošača i udruženja poslodavaca u FBiH, kako bi se što kvalitetnije izradila strategija. I očekujemo da bi se radna grupa na ovom projektu mogla formirati sljedeći mjesec, ističu iz ovog ministarstva za Oslobođenje.

Dalje navode da donošenje strategije za osnovni cilj ima razvoj trgovinskog sektora Federacije BiH i definiranje vizije, strateških ciljeva, prioriteta i mjera za navedeni period kroz izgradnju i unapređenje zakonskog i institucionalnog okvira trgovinskog sektora, zatim razvoj potencijala domaće trgovine, kao i aktivnosti na razvijanju svijesti o kvaliteti domaćih proizvoda i važnosti podrške domaćim proizvođačima.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

U tom procesu resorni ministar Amir Hasičević važnim smatra rad na brendiranju domaćih proizvoda.

- Na primjer, u susjednoj Hrvatskoj imaju zaštićenu oznaku porijekla proizvoda i kvalitete. Na to nas obavezuje i EU. Privredna komora Federacije BiH već radi na uvođenju ovih oznaka. S druge strane, važno je imati Institut za kontrolu kvalitete. I ovdje rješenje leži u otvaranju dijaloga i stvaranju partnerskih odnosa između trgovaca, domaćih proizvođača i udruženja potrošača zajedno sa FMT-om. Planirali smo vrlo brzo da održimo prvi radni sastanak o ovom pitanju, kako bismo što prije našli rješenja između ostalog i za supstituciju uvoza određenih proizvoda kojih BiH ima u izobilju poput vode. U procesu izrade strategije već imamo dogovor da će doprinos dati i akademska zajednica. Vjerujem da ćemo napraviti dobar rezultat, tvrdi ministar za Oslobođenje.

Kratak rok

Još jednom ponavlja da je nosilac izrade strategije federalno Ministarstvo trgovine u saradnji sa organizacijama civilnog društva, a na osnovu potpisanog sporazuma.

Rok za dostavljanje prijedloga strategije na razmatranje Vladi FBiH, uz prethodnu provedbu procesa konsultacija, iznosi šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove odluke.