Konzorcijum Logistika BiH danas izlazi pred ministre: Hoće li biti masovnih blokada?

Protestna voznja kamiona prijevoznika i transportnog sektora/Damir Deljo
Predstavnici Konzorcijuma logistika Bosne i Hercegovine danas će održati sastanke s ministrom vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Stašom Košarcem (u 10 sati) i ministrom komunikacija i prometa Edinom Fortom (u 12 sati), kako bi se konačno pristupilo rješavanju problema u drumskom transportu i logistici.
Za ministra Fortu pripremljena je lista konkretnih zahtjeva: hitna izmjena pravilnika iz nadležnosti MKT BiH (licenciranje, povrat akciza, "treća tablica"), jasna podrška smanjenju troškova za uvoz novih vozila (uključujući homologaciju i carinske obaveze), pokretanje procedure pravilnika o povratu akciza za profesionalne prevoznike te informisanje EU partnera o tehničkoj mogućnosti evidentiranja boravka vozača putem Smart tahografa, radi preciznijeg tumačenja termina "odmor", "pauza" i pravila 90/180 dana.
Ministru Košarcu upućena su dva ključna zahtjeva: koordinacija entitetskih i državnih inspekcija te osiguranje kontinuiteta rada graničnih inspekcija tokom praznika kako bi se zaštitio protok kvarljive robe, lijekova i komercijalnih tokova.
Konzorcijum se obratio i premijerima entitetskih vlada s prijedlozima za priznavanje statusa izvoznika transportnim firmama, usklađivanje dnevnica sa stvarnim troškovima u inostranstvu, povrat akciza i jedinstven popust za autoputeve.
U rješavanje problema uključeno je i Ministarstvo vanjskih poslova BiH na čelu s Elmedinom Konakovićem. “Od ministra Konakovića Konzorcijum očekuje realizaciju prethodno dogovorenih obaveza, uključujući komunikaciju s EU partnerima o tehničkoj mogućnosti evidentiranja boravka profesionalnih vozača putem tahografa", naveli su.
Zatraženo je i da Konaković, u razgovoru s ambasadoricom Austrije, zvanično predoči Presudu Saveznog suda te države, koja razgraničava pojmove "boravak" i "odmor" u kontekstu kontrole stranih državljana u EU.
"Izuzetno je važno da se, u saradnji sa Ministarstvom komunikacija i prometa BiH, dodatno pojasni stav države: da postoje tehničke mogućnosti digitalne evidencije svakog minuta boravka putem Smart tahografa, da se jasno razlikuju radno vrijeme, odmor i pauza te da su ti podaci dostupni nadležnim organima", poručili su iz Konzorcijuma.
Konzorcijum traži i da se s Austrijom i Italijom pokrenu bilateralni razgovori o povećanju kontingenata dozvola, a sa zemljama poput Poljske insistira na reciprocitetu radi zaštite domaće privrede.
“Ne želimo više da naši vozači i firme budu žrtve birokratskih tumačenja kada imamo rješenja na dlanu. Takođe, ne može se više ignorisati troškovno opterećenje – umanjenje nameta je minimum koji tražimo", poručio je Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcijuma.