Mirela Imširović: Negativo izvještavanje o migrantima u EU jača desnicu

Mirela Imširović/Iges

Mirela Imširović: Mediji nerijetko nastoje privući pažnju publike senzacionalnim pričama/IGES

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Članica Instituta za geopolitiku, ekonomiju i sigurnost (IGES) dr. Mirela Imširović bila je gost Gruzijskog instituta za javne poslove (Georgian Institute of Public Affairs) gdje je održala predavanje na temu uloge medija u Evropskoj uniji po pitanju migranata i političkih odgovora na migracije. 

Imširović je istakla da način na koji se često plasiraju informacije o migrantima kreira sliku javnog mnijenja koja ne mora odgovarati stvarnosti. 

Mnogi izvještaji, prema njenim riječima, potiču strah i ksenofobiju te kreiraju percepcije o migrantima koje mogu dodatno produbiti društvene podjele. 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

“Posljedice toga vidljive su na različitim nivoima, od individualnih stavova do djelovanja organizacija, vlada i drugih aktera,” rekla je dr. Imširović. 

“Povećani osjećaj nesigurnosti koji proizlazi iz negativnih medijskih narativa, postaje pogodno tlo za jačanje desničarskih politika koje se oslanjaju na nacionalističku retoriku i dodatno oblikuju društvenu stvarnost u tom smjeru.” 

U svom izlaganju je konstatovala da bi više suosjećajnosti u medijskim izvještavanjima unaprijedilo informativni prostor. Kako je obrazložila, realizacija takvog modela može biti daleko, ali je svakako važno osvjestiti ovaj problem što bi bio ključni korak ka stvaranju uravnoteženijeg javnog okruženja. 

U proteklih godinu dana dr. Imširović provela je istraživanje medijskih narativa o migrantima u Evropskoj uniji u vodećim medijskim kućama kao što su CNN, BBC, Al Jazeera, The Guardian i The New York Times. Istraživanje je obuhvatilo detaljnu analizu tona i sentimenta objavljenih izvještavanja koji se plasiraju javnosti, pri čemu su rezultati pokazali da je oko 90% analiziranih članaka imalo negativan ili izrazito negativan ton kada je ova tema u pitanju. 

“Mediji nerijetko nastoje privući pažnju publike senzacionalnim pričama, pri čemu se često koriste izrazi snažnog emotivnog naboja ili riječi s negativnom konotacijom kako bi pojačali dojam i učinili sadržaj upečatljivijim”, zaključila je dr. Imširović. Predavanju su pored domaćina, prisustvovali učesnici iz mnogih država Evrope, Amerike i Azije.