Košarac bi da pomogne vozačima, pa opet negira državu BiH: Prozvao Konakovića i Fortu

Košarac: Hrvatska ima nefer odnos/Arhiv/Damir Deljo
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac oglasio se danas povodom saopćenja koje su u toku vikenda uputili iz udruženja prevoznika Konzorcij Logistika BiH.
Podsjećami, u svom pismu ministru vanjskih poslova BiH Elmedinu Konakvoiću iz ovog konzorcija su upozorili kako u Njemačkoj, Austriji i Poljskoj hapse profesionalne vozače iz BiH, uprkos postojanju međunarodnih sporazuma, a na osnovu dužine njihovog boravka na prostoru EU.
Ono što upada u oči u Košarčevom saopćenju je da čak i ovu priliku koristi za negiranje BiH, jer u dijelu gdje bi trebao spomenuti naziv države on koristi nazive entiteta.
Njegovu izjavu prenosimo u cijelosti.
- Sve nadležne institucije moraju pružiti maksimalnu podršku domaćim prevoznicima, koji su suočeni sa nizom problema, od kojih je gorući diskriminišući odnos u vezi sa dozvoljenim boravkom u EU. Naš zadatak je da zaštitimo sektor drumskog prevoza, koji je od izuzetnog značaja za privredni razvoj u Republici Srpskoj i Federaciji BiH.
Krajnje je vrijeme da se Ministarstvo transporta i komunikacija BiH, Ministarstvo inostranih poslova BiH i diplomatsko-konzularna mreža BiH na ozbiljan, odgovoran i studiozan način uhvate ukoštac sa problemima domaćih prevoznika.
Zastoji na granici
Evidentno je da su dosadašnje aktivnosti, ako ih je i bilo, bile nedovoljne, neadekvatne i nisu doprinijele poboljšanju stanja na terenu. Nedopustivo je da EU na najgrublji način krši Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju i da našim prevoznicima ugrožava ljudska prava, slobodu kretanja ljudi, roba, kapitala i usluga, a da pri tome nema adekvatnih reakcija ova dva ministarstva.
Zabrinjavajući je pasivan i neproduktivan odnos Ministarstva inostranih poslova BiH i diplomatsko-konzularne mreže, kao i Ministarstva transporta i komunikacija BiH, koje ni do dan danas nije uspjelo da obezbijedi institucionalnu regionalnu podršku i zajednički regionalni nastup prema EU, u cilju rješavanja problema prevoznika.
I ovom prilikom ponoviću lično opredjeljenje i posvećenost rješavaju nagomilanih problema domaćih prevoznika, ukoliko se eventualno tiču direktne nadležnosti Ministarstva na čijem sam čelu.
S tim u vezi, danas sam od direktora Kancelarije za veterinarstvo BiH zatražio da mi hitno, u roku od tri dana, dostavi informaciju u vezi sa navodima da na Graničnom prelazu Gradiška, ali i na drugim graničnim prelazima, dolazi do višečasovnog zastoja i da kamioni sa lako kvarljivom i robom životinjskog porijekla čekaju do pet časova.
Moramo utvrditi da li odgovornost leži na veterinarskim inspektorima zbog eventualnog nesavjesnog obavljanja posla ili se kontrola obavlja po dinamici koju utvrđuje Uprava za indirektno oporezivanje BiH. U svakom slučaju, moj stav je da obje institucije moraju biti saveznik domaćim prevoznicima i učiniti sve kako bi im olakšali posao.
Istinski sam saveznik domaćih prevoznika i pozivam ih da bez ikakvog straha prijave eventualne zloupotrebe ili slučajeve nesavjesnog postupanja graničnih veterinarskih inspektora. Ako postoji ijedan slučaj nesavjesnog postupanja, on mora biti adekvatno sankcionisan.
Nefer odnos
Takođe želim ukazati na činjenicu da nam se u praksi pokazalo da Hrvatska ima nefer odnos prema našim izvozo orijentisanim privrednicima, te da često ignoriše zastoje na graničnim prelazima, štiteći vlastite interese.
Nedopustivo je da hrvatska strana ima indolentan odnos prema problemima naših privrenika, što prijeti da postane otvoreno pitanje između BiH i Hrvatske, poput problematike izgradnje spornog odlagališta na Trgovskoj gori, stoji u Košarčevoj izjavi.