"Koga ćeš ti da blokiraš?" - Prevoznici nezadovoljni Fortom, ali i vlastima zadnjih 15 godina

Kamioni na granici/Anadolija

Blokade (ni)su najbolje rješenje/Anadolija

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Petnaesti dan januara širom svijeta obilježava se kao Dan vozača. Obično se obilježi defileima, dodjelom nagrada, malim proslavama u krugu firme... Međutim, bh. autoprevoznici baš i nemaju razloga za slavlje. Odgovor iz Bruxellesa, tačnije Komisije za transport Evropske unije, na zahtjev za izuzimanje profesionalnih vozača iz uredbe po kojoj mogu boraviti maksimalno 90 u 180 dana u EU, još prije nekoliko dana stigao je do ministra komunikacija i prometa BiH Edina Forte, a danas, na Dan vozača, nakon sjednice Komisije, čekali su da se desi neko čudo i promijeni odluka. No, vijesti nisu stigle do njih.

Prikovani uz zid

Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić kaže za Oslobođenje da ta uredba nije donesena prije mjesec-dva, nego da važi od 2010. godine i da institucije BiH, prvenstveno Ministarstvo komunikacija i prometa, ali i entitetska ministarstva u ovih 15 godina nisu ništa uradili da riješe problem.

Iduće sedmice imat ćemo zajednički sastanak predstavnika udruženja autoprevoznika i transporta, pa ćemo vidjeti šta dalje, kaže Grbić

- Sad osjećamo posljedice kojih će još biti. Samo za nekoliko godina promijenila su se četiri ministra saobraćaja. Nijedan nije ništa uradio i kad god smo mi pomenuli tu temu, nisu htjeli razgovarati s nama, njihov odgovor je bio: “Ma, neće se to primjenjivati”. Sad kad je došlo do primjene uredbe posljednjih mjeseci, bh. prevoznici su za kratko vrijeme platili blizu 200.000 eura kazne i dobili po godinu ili šest mjeseci zabrane ulaska u EU. Šta sad? Ministar Forto je izjavio prije petnaestak dana kako će izaći sa nama prevoznicima na blokade, da će se pozvati i prevoznici iz Srbije, Albanije, Turske, Crne Gore, Srbije, da izađu na ulice. Koga ćeš ti da blokiraš? EU od koje zavisiš i koja nam može, samo na pomisao da to uradimo, uvesti još goru mjeru - uvođenje viza, ogorčen je Grbić nemarom vlasti.
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Smatra da je trebalo djelovati čim je donesena odluka, a ne čekati zadnji momenat.

- Morao se problem pokušati riješiti diplomatskim putem - razgovorima, pregovorima prije 15 godina. Međutim, sad kad su nas prikovali uza zid, sad bi naše vlasti nešto rješavale. E, ne može, ističe i dodaje da je ova uredba diskriminatorna i da je EU ovo namjerno uradila.

- Trenutno Njemačkoj fali oko 70.000 profesionalnih vozača, a na nivou cijele Evrope čak oko milion. I ovo je sad njima šansa da uvedu takve mjere da što više vozača isisaju iz BiH i zemalja zapadnog Balkana. Podatak koji imamo, a koji je 100 posto tačan, govori da je od 2019. BiH napustilo 7.500 profesionalnih vozača. Više od 2.000 prevozničkih firmi se preregistrovalo u Hrvatsku, Sloveniju i tamo gdje nema uredbi, granica, dozvola... Uredba znači i poskupljenje od 25 do 30 posto, jer se moraju vozači platiti za ovaj period koji ne rade, tvrdi on.

Goli opstanak

Prema riječima Srđana Tošića, potpredsjednika Udruženja vozača 381, stanje nije bolje ni u Srbiji. Ova uredba, kaže, ne donosi samo probleme u radu, već je u pitanju opstanak.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Mi ne možemo ovako funkcionisati. Poslali smo mailove predsedniku, premijeru i ostalim nadležnima da nešto poduzmu i reše ovaj problem. Ukoliko se nastavi ovako, bićemo primorani da zaustavimo transport i blokiramo granice, tako da kolege iz EU ne mogu da uđu. Pozivamo i kolege iz BiH da nam se pridruže, a i ostale, poručuje on.