Kako upisati djecu sa teškoćama u prvi razred?

EDUS radionice/

EDUS radionice/

EDUS radionice
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo poslalo je osnovnim školama Instrukciju u vezi s upisom djece s teškoćama u prvi razred osnovne škole, s ciljem osiguravanja optimalnih uslova za rast i razvoj svakog djeteta, uz potpunu eliminaciju diskriminacije.

U Instrukciji je naglašeno da se upis djece s teškoćama u prvi razred može odgoditi samo u iznimnim slučajevima i o tome direktor škole donosi odluku s detaljnim obrazloženjem. U obrazloženju mora biti istaknuto zbog čega se smatra da bi odgađanje upisa bilo u najboljem interesu djeteta. Osim toga, roditelj djeteta s teškoćama ima pravo na žalbu u vezi s odlukom direktora. Ovim pristupom, kako poručuju iz Ministarstva, žele zaustaviti diskriminaciju u ostvarivanju prava na obrazovanje djece sa teškoćama.

Podsjećaju da je Ministarstvo prethodnih godina primilo više pritužbi roditelja djece s teškoćama koji su izvijestili da su neke škole nepravedno procijenile da njihovo dijete nije spremno za školu, rezultirajući time da dijete ostaje kod kuće, bez odgovarajuće stručne podrške i stimulacija koje bi pomogle u ostvarivanju njegovog punog potencijala.

- Značaj osiguranja adekvatne podrške djetetu u periodu ranog rasta i razvoja ima nemjerljive učinke za psihofizički rast i razvoj djeteta i njegovu dobrobit, stoga je važno da djeca s teškoćama na vrijeme budu uključena u predškolski odgoj i obrazovanje, kazala je Naida Hota-Muminović, ministrica za odgoj i obrazovanje KS-a.

Kako dodaje, prije uvođenja online upisa u vrtiće primijećen je i selektivni pristup prilikom upisa djece s teškoćama u predškolske ustanove, pri čemu su se roditelji često susretali s izazovom nedostatka mjesta u vrtićima. Sistem EMIS predškolskoj djeci s teškoćama pruža dodatnih 10 bodova prilikom upisa u vrtiće, kako bi se osiguralo da svako dijete dobije potrebnu podršku.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Vlada i Skupština KS-a osigurale su potrebna sredstva za podršku inkluziji djece s teškoćama, te je Ministarstvo dostavilo saglasnost za prijem asistenta u odjeljenju, logopeda, psihologa, edukatora-rehabilitatora i socijalnih radnika u školama. Njihova posvećenost i rad doprinose podršci u odgojno-obrazovnom procesu kako bi svako dijete ostvarilo puni potencijal, istakla je Hota-Muminović.J. MA.