Isović o rješenju duga Viaductu: Ako se to dopusti, neodgovorni će biti još manje odgovorni

Šerif Isović, bivši direktor Porezne uprave Federacije Bosne i Hercegovine, oglasio se na društvenim mrežama povodom aktuelne rasprave o načinu izmirenja duga entiteta Republika Srpska prema slovenačkoj firmi Viaduct, poručivši da trošak treba snositi onaj ko ga je i proizveo.
– Ovih dana smo izloženi raznim idejama o rješenju duga Republike Srpske prema Viaductu. Za neke kažu da su populističke, za druge da su nezakonite, za treće da odlažu rješenje problema. Sve one, kratkoročno i politički, idu u korist onog ko je dug proizveo, a na štetu države – naveo je Isović.
Ističe kako tužilaštva još ne reaguju, te dodaje da je mogući razlog tome najava sredstava u iznosu od dvije milijarde KM o kojima se u posljednje vrijeme govori.
Prema njegovim riječima, iako zakoni ne predviđaju jasno ovakve situacije, nelogično je da se, kako kaže, u „poplavi“ prijedloga ne traže sistemska rješenja koja bi se temeljila na savjesti, poštenju i pravdi, i koja bi jasno propisivala da odgovornost snose odgovorni.
– Zašto bi neodgovorna obaveza entiteta išla preko budžeta države? Ako se to dopusti, neodgovorni će biti još manje odgovorni, a svoj nerad će prebacivati na druge – upozorio je Isović.
Pozivajući se na Zakon o uplatama na jedinstveni račun (Sl. glasnik BiH br. 55/04, 34/07 i 91/17), ističe da prema članu 11. stav 3. tog zakona, entitetu se sredstva doznačuju tek nakon što izmiri sve svoje obaveze po osnovu finansiranja međunarodnih obaveza.
– Ovdje se ne radi o dugu države BiH, već o presudi koja se odnosi na jedan entitet, pa bi taj entitet trebao i platiti dug – dodao je.
Isović smatra da Vijeće ministara BiH treba obavezati Upravu za indirektno oporezivanje da, prije prenosa sredstava entitetu Republika Srpska, iznos dosuđen presudom direktno uplati firmi Viaduct.
– Neka onda entitet, a ne država, tuži. Suprotna opcija je protivna interesima države i predstavlja amnestiju od odgovornosti – poručio je.
Dodao je i da se entitetu može predložiti da dug, uz saglasnost Viaducta, otplaćuje u ratama, ali pod uslovom da snosi i zatezne kamate i ostale troškove.