Hoće li HDZ shvatiti? - Stiglo objašnjenje zašto neće biti nove kompanije za Južnu interkonekciju
Vedran Lakić, ministar energije, rudarstva i industrije FBiH, na kraju rasprave o Južnoj interkonekciji tokom današnje sjednice Doma naroda PFBiH govorio je o razlozima zbog kojih nije moguće osnovati novu kompaniju i zašto je BH Gas najbolja opcija za transport gasa sa juga naše zemlje.
- Na ovako malo kilometara Južne interkonekcije se tehnički ne može organizovati dva transportera. BiH jeste najdraža država, ali je isuviše mala da bi se na tako kratkom prostoru pravila dva transportera, rekao je Lakić.
Potom je komentarisao i navode na osnovu kojih se tvrdi kako bi Elektroprivreda HZHB mogla podnijeti projekat izgradnje Južne interkonekcije ukoliko nova kompanija nije rješenje.
- Moram istaći da kad je riječ o Elektroprivredi HZHB postoje zakonske barijere da to bude ova elektropriveda. Naime, postoje evropske direktive koje kažu da onaj koji vrši transport električne energije ne može da bude u većinskom vlasništvu transporta gasa i obratno. Iz tog razloga ne stoji činjenica da bi Elektroprivreda HZHB mogla biti dio ovoga, kazao je.
Nakon toga je Lakić govorio i o prednostima BH Gasa uz konstataciju da ta firma nije propala kako su tvrdili pojedinci.
- Spominjala se firma i tužba koja je trebalo da se plati 7-8 miliona KM, evo info da je BH-Gas to platio u 2023. godini. Spominjana je i arbitraža od nekih 20-ak miliona, a u najgorem slučaju ovaj iznos bi se podijelio između BH Gasa i Energoinvesta. Sljedeća činjenica kada su finansije u pitanju, svi krediti koje je BH-Gas imao su isplaćeni, kao i sve druge finansijske obaveze - više nema finansijskih obaveza. Zatim, na računu BH Gasa je 28 miliona KM, istakao je Lakić.
Kada je riječ o stručnosti BH Gasa, koju neki dovode u pitanje, ministar je to demantovao i rekao da je upravo ova kompanija izgradila 40 kilometara gasovoda do Travnika.