Gledanost po kajdanci Dodika: Novac od marketinga između medija dijelit će se po željama jedne porodice?
Ko kontrolira peoplemetar, kontrolira i tržište. Ko će mjeriti gledanost televizija u BiH je važno pitanje, posebno za komercijalne televizije, koje žive od marketinga. Novim pravilnikom Instituta za metrologiju BiH firmi koja je do sada mjerila gledanost posao je onemogućen, a da s mjerenjem krene nova kompanija bliska porodici Dodik, čeka se od početka godine.
Loše rješenje
U međuvremenu, neizvjesnost proizvodi gubitke. Članovi Komisije za borbu protiv korupcije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH planiraju u parlamentarnu proceduru uputiti izmjene Zakona o mjeriteljstvu, kojima bi se mjerenje gledanosti uzelo iz ruku države i dalo samim medijima, kakva je praksa u svim ostalim zemljama regiona i svijeta.
Neizvjesnost u podjeli marketinškog kolača od 50 miliona maraka svakim danom sve je veća. Grupa državnih parlamentaraca, nakon što je konstatovala da je Vijeće ministara napravilo presedan i ignoriralo odluku Predstavničkog doma PSBiH, planira u proceduru uputiti izmjene zakona.
- Vlada strah od oduzimanja privatnih nadležnosti pojedincima koji očigledno koriste loše zakonsko rješenje, bez obzira na to ko je direktor, te da ga prilagođavaju nekim ličnim interesima koji će biti rukovođeni obračunima sa medijima, kaže Branislav Borenović, predsjedavajući Komisije.
Safet Kešo, član ove komisije, napominje kako se od prekida mjerenja gledanosti događaju dramatične stvari.
- Posljednji pokušaj donošenja pravilnika prošao je tako da se prave prilike za neke koje vlast preferira, da zarade više, a druga stvar, još opasnija, pokušaj je uticaja politike na uređivačku politiku pojedinih medija. Ako ljudima uskratite pravo na novac, uskratili ste im pravo na hljeb, a onda to može biti sviranje po kajdankama Milorada Dodika ili sličnih, poručuje Kešo.
A sve je počelo od izmjene Pravilnika Instituta za mjeriteljstvo na čijem je čelu SNSD-ova Milica Ristović Krstić, prema kojima se zahtijeva najnovija oprema za mjerenje gledanosti. Situacija je dovela do toga da se za taj posao može prijaviti samo svjetski poznata firma Kantar media, koja je potom za tzv. izvođača radova u BiH angažirala firmu See media Research. Firmu koja se povezuje s porodicom Dodik. Glavni argument direktorice za takvu promjenu Pravilnika je unapređenje opreme, dok joj je nezavisno i objektivno mjerenje manje važno. Istovremeno, radi se o poslu koji nigdje u svijetu nije u rukama države i zakona.
Ugroženi radnici
Na pitanje zašto bi BiH u mjerenju gledanosti bila mimo svijeta, Milica Ristović Krstić odgovara: “Nijedna druga zemlja nema tri javna emitera, mi ih imamo i na neki način kroz ovo država staje u zaštitu javnih emitera.”
Firma koja je u našoj zemlji dobila posao mjerenja gledanosti prema posljednjim informacijama još nije uspjela nabaviti potrebnu opremu, pa je teško očekivati da posao počne ove godine. Vakuum i neizvjesnost oko novca za markenting koji traju mogli bi nanijeti ogromne štete najviše privatnim medijima i ugroziti poslove hiljada medijskih radnika. Očekuje se da će izmjene spornog zakona u što skorijem periodu biti upućene u državni Parlament. Tada će se vidjeti ko želi objektivnost, a ko kontrolu.