Čuvajte svoj novac i podatke: Korisnicima iz BiH stižu lažni mailovi, oglasile se banke

hakeri ilustracija/
Budite oprezni/ Ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Građani su posljednjih dana mete phishing napada, u kojima se prevaranti lažno predstavljaju u ime vodećih banaka, uključujući UniCredit Bank i Raiffeisen Bank.

Cilj ovih prevara je krađa ličnih i bankovnih podataka, a lažne e-mail poruke često izgledaju vrlo uvjerljivo kako bi žrtve navele na otvaranje linkova i unos povjerljivih informacija.

Banke su već upozorile svoje klijente da budu posebno oprezni i da ne nasjedaju na pokušaje prijevare, budući da su ove poruke osmišljene kako bi izazvale paniku i hitnu reakciju korisnika.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Phishing napadi često imaju nekoliko zajedničkih obilježja koja ih mogu učiniti sumnjivima:

Neobična e-mail adresa pošiljatelja – službene e-mail adrese banaka završavaju na @unicreditgroup.ba ili @raiffeisen.ba, dok lažne poruke često dolaze s nepoznatih ili sličnih, ali netočnih domena.

Hitni zahtjevi za unosom podataka – prijevarne poruke često tvrde da će vam račun biti blokiran ako odmah ne potvrdite svoje podatke.

Gramatičke i pravopisne greške – iako poruke mogu izgledati autentično, često sadrže nepravilnosti u jeziku.

Sumnjivi linkovi i privitci – e-mail može sadržavati link koji vodi na lažnu stranicu banke, gdje se traži unos vaših podataka.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako se zaštititi?

Nikada ne dijelite lične ni bankovne podatke putem e-maila – banke nikada ne traže ovakve informacije putem elektroničke pošte.

Pažljivo provjerite e-mail pošiljatelja – ako niste sigurni, kontaktirajte svoju banku putem službenih kanala.

Ne otvarajte sumnjive linkove i privitke – ako e-mail izgleda neobično ili sadrži neočekivane zahtjeve, najbolje je ne otvarati priložene dokumente i odmah obrisati poruku.

Ako ste kliknuli na link ili unijeli podatke, odmah kontaktirajte svoju banku – moguće je da ste već kompromitirali svoje podatke, pa je važno što prije poduzeti odgovarajuće mjere.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Iz UniCredit Bank i Raiffeisen Bank potvrđuju da su posljednjih dana zabilježeni povećani pokušaji phishing napada, zbog čega klijentima savjetuju poseban oprez prilikom provjere e-mail poruka.

Kako biste izbjegli financijske gubitke i zaštitili svoje podatke, prilikom svake sumnjive komunikacije najprije provjerite autentičnost e-maila i kontaktirajte svoju banku putem službenih kanala.

Sigurnost vaših podataka uvijek treba biti prioritet – budite oprezni i ne nasjedajte na prevare.