Ceste FBiH o gužvama kod tunela Crnaja: Nema dovoljno radnika, ovo su specijalni radovi

Velike gužve kod tunela Crnaja/Oslobođenje
Ceste Federacije Bosne i Hercegovine oglasile su se povodom informacija o radovima na mostu Crnaja koji danima stvaraju kilometarsku kolonu na magistralnoj cesti M-17, tačnije dionici Konjic - Jablanica.
U saopćenju za javnost, iz Cesta FBiH su istakli da se radovi izvode na:
- Zamjeni dilatacija na mostu (M17-012-302) preko duboke doline, Ostrožac, na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 13+227;
- Zamjeni dilatacija na mostu (M19.2-001-96) preko rijeka Drinjače, Vitalj na cesti M19.2, dionica Kladanj – Vlasenica, km 0+081;
- Sanaciji dilatacije na mostu (M17-012-304) preko nepoznatog potoka, Crnaja na cesti M17, dionica Konjic - Jablanica 1, km 15+734, zaključen je 18.06.2025. godine sa Izvođačem "SIKRA" d.o.o. Sarajevo.
- Obzirom na period godišnjih odmora i trajanje turističke sezone tokom koje je evidentno povećanje broja vozila na konkretnom cestovnom pravcu, a u post-sezoni u danima vikenda, kako bi se izbjegle gužve u prometu, početak radova na mostovima Crnaja i Ostrožac na cesti M-17 je ciljano odložen za početak septembra tekuće godine. Ne treba zaboraviti da je ovaj cestovni pravac iznimno opterećen i zbog nepostojanja alternativnih pravaca u blizini i mreže autocesta koje bi glavni grad povezivale sa južnim dijelom države, ne zanemarujući pri tome ni PGDP (prosječni godišnji dnevni promet) na ovom pravcu koji je uvećan za više od 20% u odnosu na isti period prije dvije godine (august 2025. - 19.300 vozila po danu) što uveliko premašuje kapacitete prometnice kategorizirane kao magistralna cesta, naveli su.
Apelovali su i na strpljenje vozača, te dodali da je neophodno vršiti radove kako bi se zadržala funkcionalnost i sigurnost saobraćajnica, posebno zbog činjenica da je cestovna mreža u FBiH veoma stara.
- S tim u vezi, apeliramo na strpljenje vozača te na eventualno korištenje alternativnih cestovnih pravaca (Vitez – Travnik - Kupres). U konkretnom slučaju, riječ je o specifičnim, specijaliziranim radovima koji se, zbog svoje tehnologije, ne mogu izvoditi u zimskom periodu. Osim toga, tehnologija uklanjanja postojeće dilatacije te ugradnja nove moraju se izvoditi veoma pažljivo kako se ne bi ugrozila sigurnost radnika i učesnika u prometu, zbog čega se promet odvija jednom polovinom mosta, a na drugoj se izvode radovi, istakli su..
Također, napomenuli su i kako imaju ograničen broj izvođača radova.
- Obzirom na specifičnost radova, ograničen je broj izvođača na tržištu (samo jedan specijalizirani izvođač) te se dešava da potpisivanju ugovora za ove vrste radove prethodi i opetovano provođenje javnih nabavki. S druge strane, izvođači se suočavaju i sa nedostatkom kvalificirane radne snage te ne mogu organizirati neprekidno izvođenje radova bez nedjeljnih odmora (radovi se ne izvode samo nedjeljom). Rok za izvođenje, kod ovakve vrste radova, jeste između 30 - 40 dana. Ono što JP Ceste FBiH planira ubuduće jeste zahtijevati od izvođača radova da u dane vikenda osigura ručnu regulaciju prometa, ali i pozivamo predstavnike FMUP-ova da intenziviraju svoje aktivnosti na opterećenim cestovnim pravcima, saopćeno je iz Cesta FBiH.