BiH mami turiste ali smo daleko od brojki koje imaju komšije, šta nam fali?

Prvi dan ljeta 2025. u Sarajevu, građani i turisti na ulicama/Senad Gubelić

Turisti uživaju ali ne ostaju dugo/Senad Gubelić

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Bosna i Hercegovina postaje nezaobilazna tačka na turističkoj mapi Evrope. Sa veličanstvenim planinskim vrhovima, bistrim rijekama koje oduzimaju dah i bogatom, višeslojnom kulturnom baštinom, ova zemlja nudi autentična iskustva koja se dugo pamte.

Svaki kutak BiH krije posebnu priču, a svaki grad mami turiste iz cijelog svijeta svojom jedinstvenom atmosferom i naslijeđem. Turizam u našoj zemlji bilježi eksplozivan rast. Rast broja posjetilaca iz godine u godinu to i potvrđuje. 

Ipak, da bismo u potpunosti razumjeli stvarni potencijal domaće turističke ponude i njen utjecaj na ekonomiju, važno je pogledati širu regionalnu sliku. 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Nažalost, iz takvog poređenja može se zaključiti da je broj turista u BiH i dalje manji u odnosu na susjede, naročito Hrvatsku koja je regionalni lider. Naravno, to je i očekivano s obzirom na dužinu hrvatske obale, koja je glavni generator turizma. BiH je prošle godine posjetilo oko 1,9 miliona turista, a Hrvatsku 21,3 miliona. Ono što upada u oči jeste činjenica turisti u BiH ostaju u prosjeku oko dvije noći, a u Hrvatskoj otprilike pet. Ukupan broj noćenja u Hrvatskoj bio 108,7 miliona u odnosu na 4 miliona u BiH, što je mnogo veća razlika, piše BiznisInfo.ba.

Računaju da je slična situacija i u poređenju sa Crnom Gorom koju je posjetilo tek nešto više turista nego BiH – 2,6 miliona, ali imala je 15,5 miliona noćenja.

Po dužini boravka stranih turista u našoj zemlji na prvom mjestu su turisti iz Egipta, Irana i Kuvajta sa po 3,5 noći, Irske i Katara sa 3,3 noći, te Latvije i Francuske sa po 3,2 noći u prosjeku.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja lani su ostvarili turisti iz Hrvatske (13,9 posto), Srbije (11,6 posto), Turske (9,8 posto), Saudijske Arabije (7,6 posto), Slovenije (6 posto), Njemačke (4,3 posto), SAD i Kine sa po (3,4 posto), Italije (2,9 posto), Poljske (2,6 posto), te Austrije i Crne Gore sa po (2,5 posto) noćenja.

Dakle, Turizam u BiH se razvija ali još uvijek ima dosta prostora za napredak. Turizam u BiH se razvija, ali još uvijek nije dostigao željeni nivo. Potrebno je uložiti znatan trud kako bismo privukli veći broj turista, ali i osmislili strategije za njihovo duže zadržavanje te povećanje potrošnje u zemlji.