Bh. prevoznicima ugrožen opstanak: Svaki dan ćemo objavljivati krivce, od 15. augusta krećemo sa...

Peulić: Ne vjerujemo obećanjima, ne trebaju nam sastanci /Senad Gubelić
Borba domaćih prevoznika još traje. Suočeni su s nizom prepreka koje ugrožavaju njihov opstanak. Prevoznici u BiH nisu očekivali da će, nakon što su dogovori postignuti s ministrima u Vijeću ministara, provedba tih rješenja biti još teža. Kažu da birokratija koči svaki pokušaj da dogovoreno zaživi. Zbog toga prevoznici šalju oštro upozorenje - izlazimo na ulice.
Spisak krivaca
- Svaki dan ćemo objavljivati krivce. Mi se borimo sa birokratama i stojimo na strani države. Od 15. augusta krećemo sa pokretom otpora. Nalazimo se na raskrsnici otvaranja 15.000 radnih mjesta ili egzodusa 12.000 ljudi. Da li će birokrate pobijediti, zavisi od snažnog odgovora naših ministara. Konzorcijum Logistika počinje sa protestima od 1. septembra, pa sve do ispunjavanja zahtjeva. Ne može BiH ovisiti od radnog vremena inspekcijskih službi. One moraju biti u funkciji bh. privrede 24 sata, kaže Velibor Peulić iz Konzorcija za Oslobođenje.
Prevoznici iz BiH, okupljeni u Konzorcij Logistika BiH, podsjećaju da su dogovorili rješavanje niza problema: od poštivanja radnopravnog statusa profesionalnih vozača iz BiH u EU, zatim finansijskog rasterećenja transportnog sektora kroz povrat akciza na gorivo od 50 posto, 50 posto popusta na putarine na autocestama, do uklanjanja parafiskalnih nameta na svim nivoima vlasti. Dogovorene su i izmjene Pravilnika Ministarstva komunikacija i transporta BiH i skraćivanje rokova zadržavanja na granicama s UIOBiH.
- Ne vjerujemo obećanjima, ne trebaju nam sastanci, nikakve više birokrate neće zaustaviti ovaj proces. Protestovat će se do ispunjenja zahtjeva, francuski model na bh. način, upozorava.
Konzorcij od ministra vanjskih poslova Elmedina Konakovića traži da hitno djeluje, jer je u posljednjih 10 dana osam profesionalnih vozača uhapšeno i privedeno u članicama EU - Njemačkoj, Austriji i Poljskoj.
- I to na način da vozače do 25. godine sa terminala i parkirališta izvode isključivo zato što su sa bh. tablicama i naravno sa bh. pasošem. Zaštitimo te mlade ljude koji rade predano, zaposleni su u našim kompanijama, govori Peulić.
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac smatra da su dosadašnje aktivnosti, ako ih je i bilo, nedovoljne, neadekvatne i da nisu doprinijele poboljšanju stanja na terenu.
Predugo čekanje
- Nedopustivo je da EU na najgrublji način krši Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju i da našim prevoznicima ugrožava ljudska prava, slobodu kretanja ljudi, roba, kapitala i usluga, a da pri tome nema adekvatnih reakcija Ministarstva transporta i komunikacija BiH i Ministarstva inostranih poslova, kaže Košarac.
Jučer je od direktora Kancelarije za veterinarstvo BiH zatražio da mu hitno dostavi informaciju u vezi sa navodima da na GP-u Gradiška, ali i na drugim graničnim prelazima, dolazi do višesatnog zastoja i da kamioni sa lako kvarljivom i robom životinjskog porijekla čekaju do pet sati.
- Hrvatska ima nefer odnos prema našim izvozu orijentisanim privrednicima, te često ignoriše zastoje na graničnim prelazima, štiteći vlastite interese, rekao je Košarac.
Cijelo izdanje večerašnjeg O Dnevnika pogledajte u nastavku: