BH Pošta upozorava građane: Ne nasjedajte na lažne poruke o neuspjeloj dostavi pošiljki

Prevare na internetu/Bh Pošta
Povećan broj poruka ovog sadržaja zabilježen je i prošle godine u istom periodu/BH Pošta
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Bosanskohercegovački građani se susreću sa sve većim brojem cyber prevara, kojima se nastoje prikupiti podaci poput korisničkih imena, lozinki, brojeva kreditnih kartica ili drugi lični podaci.

Napadači se obično predstavljaju kao legitimne, pouzdane institucije – poput banaka, državnih agencija ili kompanija – kako bi stvorili osjećaj hitnosti i podstakli žrtve da brzo reaguju, bez detaljnog pregleda poruke.

Pokušaji phishinga lažnim predstavljanjem trećih lica kao JP BH POŠTA d.o.o. Sarajevo se dešavaju u kontinuitetu, sa periodima pojačanog obima i intenziteta, u kojima BH Pošta zaprimi veći broj upita korisnika. Tada se obično radi o novom vidu prevare ili o novom načinju stupanja u kontakt sa korisnicima.

Iz ove kompanije ističu kako su posljednjih dana zaprimili veći broj upita vezanih za lažne SMS poruke u formi "obavijesti" o dospijeću pošiljke, gdje se traže podaci o adresi kako bi se navodna pošiljka "mogla isporučiti". Lica, koja najvjerovatnije pokušavaju zloupotrebiti bankovne podatke korisnika, koriste oficijalni naziv i logo "JP BH POŠTA" d.o.o. Sarajevo, kako bi izgledalo da je način na koji se vrše prevare i otuđenja legitiman način poslovanja "JP BH POŠTA" d.o.o. Sarajevo. Ovaj tip pokušaja prevare je zabilježen u većem intenzitetu i protekle godine, u istom periodu.

image

Upozorenje o prevarama/BH Pošta

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Drugi najčešći vid pokušaja prevare jesu lažni oglasi u kojima se nude "nepotraženi i izgubljeni paketi" na prodaju. Ovi oglasi uglavnom targetiraju korisnike društvenih mreža i mogu se javljati manjom ili većom frekvencijom na različitim pozicijama unutar Facebook, Instagram i TikTok platformi. Molimo građane da uvijek prijave ove oglase kao lažne, putem opcije koju ove platforme nude, ističu iz BH Pošte.

Pored ovih, zabilježili su i pokušaje prevare direktnim kontaktom korisnika web platformi za kupoprodaju te pozivom na prijavu za "novčane grantove", "državne subvencije" putem direktnih poruka na društvenim mrežama.

- Zajedničko za sve ove vidove pokušaja prevare jeste da se lica lažno predstavljaju kao "JP BH POŠTA" d.o.o. Sarajevo i da će u jednom momentu tražiti lične podatke građana, najčešće ime, prezime i broj bankovne kartice, uz krinku da se obavlja neki vid potrebne novčane transakcije (plaćanje dostave, dopuna podataka itd.). Nakon ovoga obično slijedi pokušaj krađe novca sa bankovnog računa. U ovim slučajevima, potrebno je hitno se obratiti banci, koja je izdala karticu, kako bi oni pomogli u sprječavanju daljnje zloupotrebe bankovnih računa, pojasnili su iz kompanije.

Još jednom su uputili apel građanima da budu na oprezu i da ne otvaraju lažne poruke ili linkove u njima, te mole da budu svjesni mogućih prevara putem interneta. Ukoliko dobijete ovakvu poruku, prije bilo kakvog otvaranja iste, možete kontaktirati BH Poštu za pravovremenu informaciju, a kako ne biste napravili grešku i dali svoje lične i bankovne podatke.

- Ponovo naglašavamo da BH Pošta ne traži svojim korisnicima lične podatke u smislu broja bankovne kartice i druge sigurnosne lične podatke niti BH Pošta svojim korisnicima šalje ovakve vrste poruka, saopćeno je.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Sve pokušaje prevara i zloupotreba podataka građani mogu prijaviti na oficijalne Facebook i Instagram profile BH Pošte, te na e- mail: info@posta.ba ili se obratiti policiji.