Bh. kamiondžije jutros započele protest, najavljuju blokade dok im se ne ispune zahtjevi

Sa protesta upozorenja prevoznika iz BiH
Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine započeo je protest jutros u 6 sati, sa ranijom porukom da će blokade trajati do ispunjenja zahtjeva prevoznika.
Zahtjevi Konzorcijuma su eliminacija diskriminacije vozača u EU - poštovanje AETR sporazuma, ispunjavanje obećanja MKTBiH - izmjene pravilnika iz nadležnosti, finansijsko rasterećenje prevoznika - povrat 50 posto akcize, 50 posto popusta na putarine i status izvoznika usluga, te ubrzanje rada graničnih prelaza, inspekcijskih i carinskih procedura.
Skretanje pažnje
Istaknuto je da će tokom protesta njihovi lanci snabdijevanja biti obustavljeni, od lokalnih zajednica do graničnih prelaza.
- Žao mi je što ministar komunikacija i transporta BiH pokušava da skrene pažnju sa jednog jednostavnog problema koji je minimum minimuma o čemu želimo razgovarati. To je Pravilnik koji je ministar potpisao. Iako nas je gledao i rekao da je to u fazi konsultacije, on je već bio objavljen u Službenom glasniku. Tražimo od ministra da ispravi manje od 20 riječi, pomjeri s jedne strane na drugu, da bi taj pravilnik bio prihvatljiv za 47.000 zaposlenih u transportnoj industriji, ističe za naš list Velibor Peulić u ime Konzorcija.
Naglašava da ministar Edin Forto pokušava prebaciti odgovornost “iako odluka isključivo leži u njegovim rukama”.
- On je potpisao Pravilnik, nikakva saglasnost drugih institucija mu nije potrebna. Može u ponedjeljak slobodno da dođe, evo, ljudski je da popričamo da ispravi tih 20 riječi u Pravilniku. Tih 20 riječi daje 47.000 ljudi sigurnost, jednostavnu proceduru u skladu sa svim evropskim standardima, poveljama kvaliteta, ističe Peulić.
Povodom objava Logistike BiH u kojima optužuju resornog ministra Edina Fortu za neispunjavanje njihovih uslova, iz ovog ministarstva su saopštili da nije istina da je Ministarstvo 70 dana šutjelo te da su posljednji sastanak s predstavnicima prijevoznika održali 14. augusta.Iz Ministarstva navode da su redovne sastanke i komunikaciju inicirali kao izraz partnerstva, “kako bismo zajednički došli do rješenja koja su u interesu prijevoznika iako nam je od početka ukazivano da naši motivi i motivi Konzorcija nisu isti”.
- Svjesni ustavnih i zakonskih nadležnosti, te cijeneći činjenicu da unapređenje u oblasti transporta zahtijeva koordiniran rad više državnih institucija, ministar Forto je Vijeću ministara BiH predložio formiranje odbora za olakšice u transportu. Činjenica da su ministri SNSD-a srušili inicijativu, u čemu im je rukovodstvo Konzorcija javno dalo podršku, postavlja pitanje zašto se bježi od sistemskog rješenja i koordinacije svih nadležnih institucija, što otvara prostor i za diskusiju o motivima objava punih neistina, navode iz Ministarstva i dodaju kako nastavljaju raditi na mjerama u svojoj nadležnosti.
Akcize i putarine
Tako bi treća registarska oznaka trebala biti dostupna u septembru. Izmjene Pravilnika o licenciranju i administrativnim procedura su u završnoj fazi. Upis profesionalne kvalifikacije vozača (Code 95) - pravilnik je finaliziran i slijedi objava u oktobru...
- Ministarstvo ne može uticati na pravo boravka profesionalnih vozača u EU, što je definirano Šengenskim sporazumom. Ministarstvo nije nadležno za pitanja akciza, carinskih režima i entitetskih putarina. Vozači i njihovi predstavnici vrlo dobro znaju ko je za šta nadležan. Pozivamo predstavnike prijevoznika da jasno i nedvosmisleno upoznaju javnost i s prvobitnim zahtjevima i s njihovim trenutnim statusom rješavanja, ističu iz Ministarstva.