Zna se ko će "hajrovati" od peoplemetara: SNSD-ova direktorica ljudima maže oči, a posljedice su sve veće

Glavni pretres u predmetu protiv predsjednika RS-a Milorad Dodik ponovo odgođen Sud Bosne i Hercegovine./Senad Gubelić
Predsjednik SNSD-a želi povećati gledanost "svojih" medija/Senad Gubelić
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ko definira uređaje i tendere državnog Instituta za mjeriteljstvo, taj kontrolira gledanost TV kuća. Ko kontrolira mjerenje gledanosti TV kuća, taj kontrolira dotok novca oglašivača. Ko kontrolira novac i medije, spreman je za lokalne izbore. Sve to trenutno u svojim rukama ima SNSD, preko svoje članice Milice Ristović Krstić, direktorice Instituta za metrologiju BiH.

Jedan od prvih poteza direktorice bila je izmjena pravilnika Instituta kojom je firmi Audience Measurement, koja je do sada mjerila gledanost, posao onemogućen.

Nije šija, nego vrat

Iz te firme za Oslobođenje kažu: “Kratkoročno rješenje jeste da se pravilnik stavi ad acta što prije kako bi AM mogao nastaviti raditi, samim tim i naši klijenti mogli poslovati i na kraju krajeva najbitnije je sačuvati radna mjesta. Institut nikada od nas nije zatražio peoplemeter kako bi izvršio nadzor nad istim u upotrebi”.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Branislav Borenović, predsjedavajući Komisije za borbu protiv korupcije Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, tvrdi da se radi o ozbiljnoj zloupotrebi i davanju poslova potencionalno povlaštenim preduzećima koja imaju monopol.

“Radi se o pritisku na slobodne medije kroz stopiranje novca iz marketinga”, naveo je Borenović.

Predsjednik RS-a često javno proziva medije što nisu stali u odbranu ATV-a nakon što se ta kuća našla na crnoj listi SAD-a

SNSD-ova direktorica Instituta za metrologiju BiH Milica Ristović Krstić izmjenu pravilnika pravda na način da se njena institucija ne bavi mjerenjem gledanosti, već određivanjem ko i kako će mjeriti gledanost. Narodski rečeno, nije šija, nego vrat.
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

“Mi samo definišemo uređaj, da obezbijedimo da taj uređaj bude redovno verifikovan, a na koji način će se dalje vršiti obrada podataka, nije naša oblast”, rekla je Ristović Krstić.

U prevodu, Institut po pravilniku koji je i dio sudskog spora, preko prakse koja ne postoji nigdje drugo u svijetu, može da ima kontrolu ko će da mjeri gledanost televizija u BiH. A ko ima kontrolu gledanosti, bliži je oglašivačima, odnosno bliži je novcu. Poslanik u NSRS-u Nebojša Vukanović kaže da se radi o namjeri da firma koja će mjeriti gledanost bude pod kontrolom vlasti u Republici Srpskoj i na taj način dio marketinškog kolača prebaci na “svoje” medije.

Institut za mjeriteljstvo radi po nalogu prve porodice Republike Srpske i ima za cilj da uvede porodično mjerenje, ističe Trišić

“Što se tiče gledanosti, jasno je da medijski projekti Milorada Dodika, prije svega ATV koji je kupio Prointer i kojim iz sjene upravlja njegov sin Igor, nemaju nikakvu gledanost, a oni u njih upumpavaju ogroman novac, jer nema marketinga. Ljudi neće da plaćaju skupe reklame koje niko ne gleda. I da bi pogodovao upravo ATV-u, onda oni rade upravo ovakve stvari”, naveo je Vukanović.

Vlasnik BN televizije Vlado Trišić za Oslobođenje kaže da je namjera vlasti da ucijeni kompletnu medijsku scenu u BiH.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

“Institut za mjeriteljstvo radi po nalogu prve porodice Republike Srpske i ima za cilj da preko licenciranog preduzeća uvede porodično mjerenje gledanosti u korist porodičnih televizija. To je vrlo osmišljen plan privatizacije, ne samo Republike Srpske nego lagani ulazak i na cijelu teritoriju BiH”, naveo je Trišić.

Kontrola kroz marketing

Posljedice za cijelu medijsku industriju su svakim danom veće. Gubitak radnih mjesta, nemogućnost finansiranja kvalitetnog programa. Gubitak slobode i transparentnosti. Nermina Kelić iz Udruženja medijske industrije Bosne i Hercegovine upozorava da je potrebna hitna reakcija, jer je mjerenje oglašivačima jedina referenca za plaćanje marketinga.

“Moramo hitno da reagujemo i prije nego globalni oglašivači počnu povlačiti svoje oglašivačke budžete sa naših tržišta. U nekim međunarodnim razmjerama, mi smo zaista malo tržište i dugo smo radili na tome da ispunimo minimum kriterija kako bismo išli u skladu sa razvojem globalne industrije oglašavanja”, rekla je Kelić.

Svaki dan u kojem se gledanost televizija u BiH ne mjeri, korak je bliže odlaska velikih oglašivača i novca. Cijenu po pravilu plate oni koji su najmanje krivi, a to su u ovom slučaju medijski radnici.